باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد:

خوابگاه رشد اجتماعی فرد را بیشتر می‌کند

شاید شما هم وقتی در خوابگاه ساکن بوده‌اید با مشکلاتی از جمله زورگویی‌ و قدرت طلبی هم اطاقی‌های خود روبرو شده‌اید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شاید شما از جمله افرادی باشید که برای مدت زمانی برای ادامه تحصیل در خوابگاه بوده‌اید.

ممکن است هم با جنبه‌های مثبت آن و هم با  جنبه‌های منفی آن روبرو شده باشید و یا حتی با هم اطاقی‌های بسیار خوب و یا زورگو‌ روبرو شده باشید اما لازم به ذکر است که اقامت در خوابگاه سبب رشد شناختی و اجتماعی فرد می‌شود.

بر این اساس امیر خجسته کاشانی روان‌شناس بالینی و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جنبه‌های مثبت و منفی خوابگاه گفت:  دانشجویان در اوایل ساکن شدن نشان در خوابگاه‌ها به دلیل آنکه از محیط اصلی زندگی، خانواده و شهر خود فاصله گرفته و دور می‌شوند با استرس و نگرانی روبه‌رو شده و محرومیتهای‌ عاطفی برای آنها به وجود می‌آید.

وی افزود: در کنار این محدودیتها، زندگی در خوابگاه‌ها جنبه‌های مثبت  بسیاری هم دارد مشروط به آنکه افراد ساکن در خوابگاه‌ها با تعاون، همکاری، تقسیم امور و مشارکت اجتماعی نسبت به همدیگر حمایت اجتماعی را فراهم کنند.

خجسته کاشانی تأکید کرد: در واقع خوابگاه‌ها مقدمه‌ای است برای ایجاد تعهد و مسئولیت در زندگی دانشجو و رشد اجتماعی او را بیشتر می‌کند.

این روان‌شنای یاد‌آور شد: متأسفانه دیده شده است که برخی افراد در موقعیتهای خوابگاهی‌ به دنبال پوشش نقاط ضعیف خود با زورگویی‌ و قدرت طلبی هستند که ما می‌توانیم با رفتار درست و قانون‌گذاری مناسب رفتار آنها را مهار کنیم و می‌توانیم از تجربیات مسئولان و سرپرستان خوابگاه هم کمک بگیریم.

گفتنی است، که شما دانشجویان می‌توانید از ابتدای اقامت در خوابگاه‌ها با قانون‌گذاری، تقسیم امور و وظایف، مسئولیتهای هر فرد را به طور مجزا مشخص کنید تا این امر علاوه بر کاهش فشار روحی ناشی از دوری خانواده سبب گذراندن اوقات خوش و مفرحی در کنار یکدیگر باشد. ایده مفرح
انتهای پیام/

 

برچسب ها: خوابگاه ، رشد ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار