سردار مومنی مطرح کرد؛

كاهش 22 درصدی تصادفات در 24 ساعت گذشته/ آمادگی پلیس برای بزرگترین عملیات ترافیكی سال

رئیس پلیس‌ راهور ناجا در گلستان گفت: طی 24 ساعت گذشته در سطح جاده‌ها كاهش 22 درصدی تصادفات را داشته‌ایم.

كاهش 22 درصدی تصادفات در 24 ساعت گذشته/ آمادگی پلیس برای بزرگترین عملیات ترافیكی سالبه گزارش خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، سردار اسكندر مومنی امروز در حاشیه بازدید از اجرای طرح نوروزی در استان گلستان، در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ترافیك در محورهای كل كشور بخصوص در شمال كشور پرحجم است.

وی با تاكید بر اینكه در حال حاضر در بسیاری از جاده‌های استان بارش باران وجود دارد و سطح جاده‌ها نیز لغزنده است، افزود: بررسی آمارها نشان می‌دهد كه وقوع حوادث رانندگی در سطح جاده‌های استان در نیمه دوم روند كاهشی داشته و این موضوع بیانگر این است كه رانندگان در نیمه دوم بیشتر به نكات ایمنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه كرده‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان كرد: از امروز نیز پلیس برای مدیریت بازگشت سفرها و به نوعی بزرگترین عملیات ترافیكی سال آماده شده است و توصیه پلیس به مسافران این است كه در بازگشت از سفر خود را به گونه‌ای مدیریت كنند كه طی سه روز از 12 فروردین‌ماه جاری تا روز چهاردهم انجام شود.

سردار مومنی با اشاره به اینكه 42 درصد تصادفات در كل كشور از نوع واژگونی بوده است، تاكید كرد: از ابتدای آغاز طرح نوروزی تا كنون استان‌های مازندران، گیلان، قم، فارس و خراسان رضوی به ترتیب پرترددترین استان‌های كشور بوده‌اند كه بیشترین تصادفات رانندگی در 24 ساعت گذشته در كل كشور و بخصوص در این استان‌ها از نوع واژگونی بوده است.

وی اضافه كرد: بیشترین سوانح رانندگی نیز در استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی، كرمان و اصفهان بوده است كه بیشترین سوانح نیز واژگونی خودرو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز بوده است كه اگر رانندگان به این سه عامل بیشترین توجه را داشته باشند به میزان بسیار بالایی از وقوع سوانح رانندگی جلوگیری خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان ابراز كرد: در هفته نخست طرح نوروزی 8 درصد از رانندگان مرتكب تخلف رانندگی شدند اما در هفته دوم این موضوع به كمتر از 8 درصد رسیده است كه به طور عمده اینگونه بوده كه اگر در ایام نوروز روند كاهشی در سوانح، بروز تخلفات و كشته‌های ناشی از سوانح رانندگی وجود داشته باشد تا پایان سال نیز این موضوع ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار