سردار مومنی:

كاهش یك هزار و 200 كشته در سال گذشته/ 40 درصد كشته شدگان عابران و موتور سوارانند

رئیس پلیس راهور ناجا در گلستان گفت: از مجموع كشته‌های ناشی از سوانح رانندگی، موتورسواران و عابران پیاده 40 درصد كشته‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش  خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، سردار اسكندر مومنی در جمع فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی استان گلستان و مسئولان استانی گفت: اگر اقدامات دستگاه‌های خدمات رسان در ایام نوروز و در طول سال هماهنگ و همسو باشد، باعث ایجاد هم‌افزایی بوده و این باعث افزایش عملكرد دستگاه‌ها و بازدهی خوبی خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم در این حالت احساس می‌كنند كه دستگاه‌های خدمات‌رسان برای سلامتی و آرامش آنها دغدغه دارند و این یك آرامش بسیار خوبی را در جامعه ایجاد می‌كند كه این موضوع ارزش بسیار بالایی دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان كرد: طرح نوروزی بزرگترین عملیات ترافیكی سال است و در هیچ كشوری همانند كشور ما چنین اتفاقی نمی‌افتد و مردم در تلاش دستگاه‌های خدمات‌رسان احساس آرامش می‌كنند و این فعالیت دستگاه‌های كشور در دنیا نمونه است.

سردار مومنی گفت: این همكاری در استان گلستان از ضریب بسیار بالایی برخوردار است و در مسیر بازدید هم دیده‌ها با آمارهای واصله مطابقت داشت و مشخص است كه مدیریت كلان استان دارای یك هماهنگی بسیار خوبی است.

وی اضافه كرد: سال گذشته بیش از یك هزار و 200 انسان در سوانح رانندگی كمتر كشته شده‌اند و این آمار در حالی است كه تعداد خودروها در سطح جاده‌ها و شهرهای كشور و همچنین تردد و سفرهای مردم افزایش پیدا كرده است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح كرد: امروز یكی از روزهای بسیار خوب من در استان گلستان است و این موضوع از آنجایی نشات می‌گیرد كه اعلام كردند كه مجموع تصادفات در استان گلستان 23 درصد كاهش داشته است و فوتی‌ها و مجروحان نیز بیش از 40 درصد كاهش داشته است.

سردار مومنی اضافه كرد: تجربه ثابت كرده كه هر سال كه در نوروز كاهش تصادفات داشتیم این روند تا پایان سال هم ادامه داشته است. 

*موتور سواران و عابران پیاده 40 درصد كشته‌های سوانح رانندگی

وی تاكید كرد: استان‌های گلستان، مازندران و گیلان بالاترین میزان تصادفات مربوط به عابران پیاده و موتورسیكلت‌سواران را به خود اختصاص داده‌اند و در استان گلستان 72 درصد تصادفات مربوط به عابران پیاده و موتورسیكلت سواران است و این آمار در كل كشور غریب به 40 درصد است.

سردار مومنی بیان كرد: یكی از دلایل این موضوع در استان گلستان این است كه شهرها به همدیگر نزدیك است و جاده‌ها و شهرها بهم پیوسته هستند و حوزه جمعیتی و شهرها به هم نزدیك هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار كرد: یكی از راه‌های كاهش این سوانح اقدامات فرهنگی است و با یك یا دوبار تذكر نمی‌شود و باید به طور دائم موضوعات مختلف اطلاع‌رسانی شود و باید از هر ابزاری در این راستا استفاده شود.

سردار مومنی اضافه كرد: ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح در سطح جاده‌ها و بخصوص در استان‌های شمالی به صورت ویژه باید دیده شود و می‌تواند این تقاطع‌ها در كاهش ترافیك و سوانح می‌تواند كمك كند.

وی با اشاره به اهمیت احداث پل‌های عابر پیاده در سطح جاده‌ها و شهرها متذكر شد: تجربه نشان داده است كه پل‌های غیرمكانیزه بسیار كم مورد استفاده عابران قرار می‌گیرد و پل‌های مكانیزه كارآیی چندبرابری نسبت به پل‌های غیرمكانیزه دارند. تجهیز 30 هزار از راه‌های كشور به سیستم نظارت هوشمند

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار كرد: متاسفانه یكی از موضوعاتی كه در استان گلستان وجود دارد آمار كشته‌های پس از سوانح رانندگی است كه این موضوع نشان‌دهنده نیاز استان به اروژانس هوایی است.

وی بیان كرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان در استان گلستان تنها متولی جمعیت استان گلستان نیستند و متولی بار ترافیكی بسیار بزرگی هستید كه از این استان عبور می‌كنند و اهمیت استان گلستان این است كه هم مقصد سفر و هم معبر سفر مسافران است.

سردار مومنی افزود: یك تفاهم نامه‌ای با وزارت راه در سال گذشته منعقد كردیم كه یكی از اجرایی‌ترین تفاهم نامه‌ها بود كه 30 هزار كیلومتر از جاده‌های كشور به سیستم‌های هوشمند مجهز شود كه یكی از اولویت‌ها مسیر مشهد، گرگان، ساری، رشت، اردبیل، تبریز است.

وی در پایان با تقدیر از تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان ابراز كرد: تاكید بر این است كه این حضور خوب و موثر تا پایان طرح نوروزی ادامه داشته باشد تا تمامی مردم عزیز كشورمان سالم به خانه‌های خود باز گردند و نوروز را به خوبی به پایان برسانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار