دانشنامه؛

محسن باقرزاده؛ ترسیم‌گر راهی ویژه در مسیر نشر ایران

محسن باقرزاده، مدیر انتشارات توس بواسطه کسب تجربه‌ای 40 ساله در امور مرتبط با عرصه نشر، راهی ویژه را در مسیر نشر ایران ترسیم کرد.

محسن باقرزاده؛ ترسیم‌گر راهی ویژه در مسیر نشر ایرانبه گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ انتشارات توس که همواره به عنوان یکی از مراکز نشر شناخته شده در کشور، به انتشار آثار قلم به دستان این مرزوبوم پرداخته، در 40 ساله اخیر فعالیت خود، نام محسن باقرزاده را به یدک کشیده و از حضور این فعال فرهنگی ساعی و کوشا بهره جسته است.

بنابر این گزارش، باقرزاده که در عصر سه‌شنبه 14 بهمن 1394 دار فانی را وداع گفت و عرصه نشر را برای همیشه ترک کرد، در سال 1317 خورشیدی در محله سراب مشهد و زیر چتر پرمهر مادری بی‌بهره از زحمت سواد اما پدری فرهنگی و اهل ذوق طنازی و شاعری چشم بر جهان گشود.

گفتنی است؛ مدیر انتشارات توس در راه رسیدن به عشق خود که چیزی جزء کتاب نبود از ایستگاه‌های فرهنگی چون "کتابفروشی گوتنبرگ"، "روزنامه خراسان" و برخی از مطبوعات تهران همچون "تهران مصور"، "خواندنی‌ها" و "مجله سخن" گذشت تا که شاید قدمی هر چند کوچک اما با ثبات در مسیر ارتقای سطح فرهنگ مکتوب جامعه بردارد.

لازم به ذکر است؛ باقرزاده در پی برقراری ارتباطاتی دوستانه با "اخوان‌ثالث"، "محمدرضا شفیعی کدکنی" و "محمدرضا حکیمی" بذر بازگشایی یک انتشاراتی تازه را در ذهن کاشت و پس از به اجرا گذاشتن اندیشه خود به انتشار کتابی با عنوان "شعر امروز خراسان" در انتشارات نوپای توس پرداخت.

خاطرنشان می‌شود؛ انتشارات توس با مدیریت باقرزاده در طول عمر خود تجربه انتشار آثاری از نویسندگانی چون "جلال آل‌احمد"، "محمدرضا شفیعی‌کدکنی"، "مهرداد بهار"، "احمد تفضلی"، "ایرج افشار"، "مهدی اخوان‌ثالث"، "محمد مختاری"، "مجتبی مینوی"، "غزاله علیزاده"، "جلال ستاری" و "هما ناطق" را از سر گذرانده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار