فرخی: جو زدگی برخی‎ها عامل بروز حواشی بود

بیست‎وهشتمین دوره لیگ برتر والیبال با تمام خوبی و بدی‎هایش به پایان رسید، از بحث فنی که بگذریم مهمترین ویژگی این لیگ در خصوص مباحث فرهنگی بود که به ندرت در طی آن حوادث غیراخلاقی رخ داد.

فرخی: جوزدگی برخی‎ها عامل بروز حواشی بودعلی فرخی رئیس کمیته انضباطی فدراسوین والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: سال‎های گذشته برخی بازیکنان در بعضی موارد و دیدارها جو زده شده و حساسیت بازی روی آن‎ها تاثیر می‎گذاشت و این مساله باعث بوجود آمدن حواشی زیادی در طول مسابقات می‎شد ولی با تدابیری که از طرف کمیته انضباطی اندیشیده و اکثر این موارد برطرف شد، به طوری‎که در لیگ سال‎های 1392و1393 اینحواشی به حداقل خود رسید در سال 93 هم اتفاقات غیراخلاقی شانه‎به‎شانه لیگ بیست‎وهفتم بود باید اذعان کرد که حواشی بوجود آمده در لیگ 1393 نسبت به 2 سال قبل آن متعادلتر بود.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در ادامه خاطرنشان کرد: بخشی از علت کاهش حواشی به رفتار خود بازیکنان و بخشی هم به قاطعیت کمیته انضباطی مربوط می‎شود ما در خصوص اتخاذ رای و اجرای آن هیچ گونه اغماضی نداریم و جدی عمل می‎کنیم تمام این موارد دست به دست هم داد تا کمتر شاهد حواشی باشیم که لیگ را زیر سوال ببرد. البته ناگفته نماند که تماشاگران و رشد فرهنگی آن‎ها هم به نوعی این مساله را که می‎خواست گریبان والیبال را بگیرد کاهش داد، در برخی موارد جزئی هم اگر تماشاگران می‎خواستند اقدام به انجام حرکات غیراخلاقی بکنند ملی‎پوشان و بازیکنان مانع از بروز این اتفاقات می‎شدند.

فرخی قوانین کمیته انضباطی را در خصوص اتفاقات بوجود آمده در طول مسابقات والیبال را نسبت به دیگر رشته‎ها متفاوت دانست و افزود: قوانین در خصوص مسائل کلی (اجرای مسابقات، مسائل سخت‎افزاری، داوری) در تمام رشته‎ها مشترک است. همچنین در مقررات اخلاقی تابع مقررات کشور هستیم اما برخی فدراسیون‎ها قوانین خاص خود را دارند مثلا یک موضوع در فوتبال یا والیبال مختص به آن رشته است که به طور اختصاصی به رسیدگی می‎شود.

وی در مورد ضمانت اجرای جرائم و آراء صادره از سوی کمیته انضباطی گفت: آئین نامه و مقررات فدراسیون می‎گوید آرء صادر شده کمیته انضباطی پس از بخش‎نامه شدن به باشگاهها باید اجرا شود و تمام مسئولان باشگاهها از آن تبعیت می‎کنند چون مقررات لازم‎الاجراست.

فرخی در خاتمه رضایت خود را از نظر اخلاقی از لیگ1393 اعلام کرد و به آن نمره قابل‎قبولی داد و اظهارداشت: امیدوارم حساسیت مسابقات مرحله پلی‎آف کمتر شود تا حواشی آن‎هم از بین برود این استرس بازی‎های پایانی لیگ در حاشیه‎سازی نقش قابل قبولی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار