اهواز؛

ایمن نمودن دام‌های عشایر کوچ رو قبل از ییلاق

طرح ایمن سازی رایگان دام های عشایر کوچ رو مستقر در استان ، قبل از کوچ به مناطق ییلاقی علیه بیماری های بروسلوز و آبله آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: در این طرح پیش بینی شده است که  تعداد  حدود 855,000  راس گوسفند و بز دامداران عشایر درون و برون کوچ استان توسط اکیپ های عملیاتی  بخش دولتی  علیه این بیماری ها واکسینه و علامت گذاری می شوند.  
 
دکتر مصطفی کنارکوهی با اشاره به شروع طرح از 15 فروردین ماه سال جاری  افزود: این   طرح  تا زیر پوشش بردن تمامی دام های عشایر ادامه خواهد یافت و به خصوص با توجه به اهمیت بیماری بروسلوز که از بیماری های مشترک بین انسان و دام بوده و موجب بروز سقط جنین در دام های مبتلا و بیماری تب مالت در دامدار و افراد در تماس با دام بیمار یا فرآورده های آن می گردد، انتظار می رود دامداران عشایر عزیز نهایت همکاری را با اکیپ های واکسیناسیون نموده و دفتر چه ها یا گواهیهای دامی خود را برای ثبت اطلاعات واکسیناسیون صورت گرفته در اختیار مسئول اکیپ دامپزشکی قرار دهند.

وی همچنین ابراز داشت: اگرچه موارد ابتلاء به بیماری آبله با تلاش پیگیر دامپزشکی کشور به حداقل رسیده است ولی می توان گفت خطر بالقوه ای برای  سرمایه دامی استان و کشور محسوب می گردد.
دکترکنارکوهی تصریح کرد: کلیه اقدامات بهداشتی در مدت زمات استقرار دام های عشایر در مراتع این استان انجام خواهیم گرفت تا شاخص های بهداشتی در جمعیت دامی این قشر زحمت کش جامعه بهبود یابد.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.