رژیم آل‌سعود عامل اصلی برهم زدن امنیت منطقه

عربستان با فعالیت‌های مستمر در زمینه برهم زدن امنیت منطقه ابایی نداشته است و همواره در تمامی مسائل منطقه دخالت می‌کند و در حال حاضر با تجاوز هوایی و زمینی به یمن، امنیت منطقه را بیش از پیش بی‌ثبات کرده است و کابینه این کشور در رابطه با توافق هسته‌ای ایران اظهارات مضحکی ارائه داده است.

یه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ طی چند روز گذشته عربستان سعودی به بهانه حمایت از مردم "یمن " بمباران‌های گسترده‌ای را با هدف نابودی زیر ساخت‌های این کشور و به شکست کشاندن انقلاب مردمی "یمن" آغاز کرده است و صدها نفر را به شهادت رسانده و یا زخمی کرده است.

عربستان با فعالیت‌ها و دخالت‌های مستمر در زمینه برهم زدن امنیت منطقه ابایی نداشته است و همواره در تمامی مسائل منطقه دخالت می‌کند و در حال حاضر با تجاوز هوایی و زمینی به یمن، امنیت منطقه را بیش از پیش بی‌ثبات کرده است.

یمن

در حالی که ایران همیشه از مردم مظلوم کشورهای منطقه که سالیان دراز است درگیر توطئه‌های غرب و بعضی از کشورهای منطقه است، حمایت کرده است. ایران در جنگ تحمیلی 8 ساله مورد ظلم قرار گرفت و مردم غیر نظامی در بعضی مناطق مورد حمله قرار گرفتند و از سلاح‌های شیمیایی در خلال جنگ استفاده کردند.

امام خمینی (ره) طی فتوایی استفاده از سلاح‌های شیمیایی را حرام اعلام کردند و ایران در خلال برنامه‌های هسته‌ای هرگز در رابطه با ساخت سلاح‌های هسته‌ای تفکری نداشته است.

یمن

قطعا "انصارالله" استراتژی خاص خود را دارد و تا زمانی که حملات هوایی بوده اقدام نمی‌شود و پس از انجام حملات هوایی و با شروع عملیات زمینی "یمن" آماده دفاع جانانه خواهد بود و این کشور گورستان متجاوزان خواهد شد. تحولات اخیر و بمباران های این مدت نشان از مظلومیت ملت یمن دارد. 

ظرف هفته‌های گذشته ارتش عربستان سعودی تهاجم همه‌جانبه‌ای را علیه حاکمیت یمن آغاز کرده و با حملات پر تعداد هوایی قصد دارد زیرساخت‌های این کشور را نابود کند که از طریق دکترین "تحمیل خواسته" بوده تا تهاجم سراسری زمینی را آغاز کند.

یمن

هرچند که رژیم آل سعود با بی‌تجربگی تمام خود را در گودال یمن انداخته اما در هجوم هوایی به توفیقاتی که مدنظرش بوده دست نیافته و در زمین هم، شکست نیروی زمینی کلاسیک ارتش عربستان محتمل است.

"حسین امیرعبداللهیان" در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، اظهارداشت: به عربستان سعودی نصیحت می‌کنیم با عبرت گرفتن از سرنوشت آمریکا از مداخله نظامی در منطقه، حملات نظامی خود علیه یمن را فورا متوقف کند.

معاون عربی و آفریقا وزارت امورخارجه کشورمان تصریح کرد: دشمنان جهان اسلام با درگیر کردن عربستان در جنگ علیه یمن در تلاشند عربستان را به لیبی جدید تبدیل و قدرت کشورهای اسلامی را تضعیف کنند.

یمن

وی گفت: فاجعه انسانی در یمن در حال وقوع است و محاصره این کشور و اجازه ندادن به ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به سازمان‌های بین‌المللی هیچ توجیهی ندارد.

معاون  وزیر خارجه گفت: رشد تروریسم و اضمحلال قدرت مسلمانان تنها دستاورد خطای راهبردی تجاوز عربستان به یمن است که ثمره آن صرفا تقویت رژیم صهیونیستی در منطقه خواهد بود.

یمن

امیرعبداللهیان ادامه داد:‌ کمک به رشد تروریسم و صهیونیسم در یمن و منطقه در تعارض با امنیت حرمین شریفین در عربستان سعودی است و تهران برای توقف فوری حملات نظامی و تمرکز بر راهکار سیاسی و کمک‌های انسان دوستانه فعالانه اقدام می‌کند.

معاون عربی و آفریقایی وزیر خارجه تصریح کرد: مشارکت کنندگان در حمله نظامی علیه یمن ضمن این که کشور خود و منطقه مشترک ما را ناامن می‌سازند، مسؤل ناامنی منطقه شناخته خواهند شد. 

یمن

سایت شبکه المنار، بسیاری از مردم در شهرهای ملبورن استرالیا و پاریس، پایتخت فرانسه با برگزاری تظاهرات‌هایی، تجاوز عربستان به یمن را محکوم کردند و پایان هرچه سریعتر حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان را خواستار شدند.

تعداد زیادی از مردم عراق نیز با برگزاری تظاهرات گسترده در بغداد همبستگی کامل خود را با مردم یمن اعلام کرده و خواهان توقف حملات ائتلاف عربی شدند. گروه‌های عراقی همچنین آمادگی خود را برای دفاع از کشور و مردم یمن اعلام کردند.

یمن

فالح الخزعلی، عضو پارلمان عراق نیز اعلام کرد: حمله به یمن اقدام جدیدی از سوی حکام عرب نیست چرا که آن‌ها همواره دست به چنین اقداماتی زده‌اند اما اراده مردم قوی‌تر از سرکشان است.

کودکان لبنان نیز با تجمع در مقابل ساختمان کمیته اقتصادی واجتماعی سازمان ملل در غرب آسیا (اسکوا) واقع در مرکز بیروت همبستگی خود را با کودکان یمنی اعلام و حملات عربستان به این کشور را محکوم کردند.

یمن

کودکان لبنانی از جامعه جهانی خواستند تا به عربستان و دیگر کشورهای همپیمان با آن برای توقف حملات فشار بیاورند.

کودکان بحرین نیز با برگزاری تظاهراتی ضمن اعلام همبستگی با کودکان یمنی مخالفت خود را با حملات عربستان اعلام کردند.

یمن

دبیرکل کنفرانس سراسری احزاب عربی نیز در بیانیه‌ای حملات عربستان به یمن را محکوم واعلام کرد: جنگنده‌های ائتلاف عربی حملات متجاوزانه‌ای را علیه مردمی انجام می‌دهند که برای بازسازی نظام سیاسی خود تلاش می‌کنند. مردم یمن با وحدت و پایبندی کامل به مبارزه با چنین حملاتی مواجه شده‌اند و گروه‌های خارجی هرگز اراده و پافشاری آن‌ها را برای حفظ حاکمیت و استقلال خود در هم نخواهند شکست.

در این بیانیه از مردم یمن و تمامی گروه‌ها و احزاب یمنی خواسته شده تا اختلافات را کنار بگذدارند و برای مقابله با چنین جنگ ظالمانه‌ای متحد شوند. ائتلاف گروه‌های فلسطینی در دمشق نیز در بیانیه‌ حملات متجاوزانه عربستان به یمن را به شدت محکوم کرد.

برخی نمایندگان پارلمان تونس نیز ضمن محکوم کردن تجاوز ظالمانه عربستان به یمن خواهان توقف هرچه سریعتر حملات ائتلاف عربی و برگزاری مذاکرات میان طرف‌های سیاسی شدند.

عربستان عامل اصلی برهم زدن امنیت منطقه/ اظهارات مضحک کابینه سعودی در جهت توافق هسته‌ای ایران

شبکه تلویزیونی " تی وی 5" فرانسه اظهار داشت: از زمان حمله به یمن و بمباران این کشور توسط عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی منطقه چند روز می‌گذرد و در این مدت مناطق مختلف یمن هدف بمباران‌های شدید قرار گرفته است.

این شبکه تلویزیونی در بخش دیگری گفت: این بمباران و حملات به یمن در واقع به قدرت گرفتن گروه تروریستی القاعده کمک می‌کند.

شبکه تلویزیونی " تی وی 5" ادامه داد: القاعده به عنوان طرف سوم این درگیری‌ها با بمباران ارتش و نیروهای حوثی از شرایط بهتری برخوردار است و به قدرت گرفتن این گروه تروریستی کمک می کند.

عربستان عامل اصلی برهم زدن امنیت منطقه/ اظهارات مضحک کابینه سعودی در جهت توافق هسته‌ای ایران

در همین زمینه روسیه با ارائه پیشنهاداتی به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار توقف فوری درگیری‌ها و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به مردم یمن شد.

قطعنامه پیشنهادی روسیه خواهان تسریع ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن است. این قطعنامه پیشنهادی خواهان آن است که ایجاد هرگونه اشکال در جریان کمک رسانی مخالفت با حقوق بین الملل تلقی شود.

قطعنامه پیشنهادی روسیه مقرر داشته است برای تحقق کمک رسانی به مردم یمن حملات هوایی عملیات طوفان قاطعیت فوراً متوقف شود.

عربستان عامل اصلی برهم زدن امنیت منطقه/ اظهارات مضحک کابینه سعودی در جهت توافق هسته‌ای ایران

بر اساس گفته روس ها هدف از این کار تخلیه اتباع بیگانه از یمن است.

شبکه خبری العربیه گزارش داد: با این حال آنچه تردیدها را در خصوص قطعنامه پیشنهادی روسیه برمی انگیزد این است که روس‌ها موعد مشخصی برای آتش بس مشخص نکرده اند. مهم تر از آن، اینکه این قطعنامه پیشنهادی از حوثی‌ها نمی‌خواهد از شهرهایی که به کنترل خود در آورده‌اند عقب نشینی کرده یا اینکه به پای میز مذاکره برگردند. همین مسائل باعث شده است تا اعضای شورای امنیت برای بررسی پیش نویس این قطعنامه خواهان وقت بیشتری شوند.

نماینده اردن در سازمان ملل متحد گفت: اعضای شورای امنیت برای پاسخ دادن به قطعنامه پیشنهادی روسیه نیازمند وقت بیشتری هستند.

به گزارش شبکه العالم از صنعا، مسئولان سازمان های حقوقی یمنی در کنفرانس مطبوعاتی که در صنعا برگزار شد، گزارشی موثق از شمار قربانیان تجاوز سعودی به یمن ارائه داده و تاکید کردند که شمار زیادی از 850 کشتۀ این تجاوز، زنان، کودکان و سالمندان بودند.

این سازمان ها همچنین تاکید کردند که پس از تهیۀ اسناد و مدارک لازم، گزارشی موثق از استفادۀ عربستان سعودی از سلاح های ممنوعه به دادگاه‌های بین المللی ارائه خواهند داد.

ارائه گزارش موثق از تعداد کشته‌ها، پس از حمله هوایی به منطقه بنی مطر صورت گرفت، که شمار زیادی کشته برجا گذاشت. پس از این تجاوز، سازمان "بیت الحریه" با مشارکت سازمان های حقوقی و نهادهای مردم نهاد، طرح ارائه آمار رسمی و موثق از تعداد تلفات تجاوزات سعودی به یمن را ارائه کردند.

"نوره الجروی" عضو سازمان نجات (انقاذ) به شبکه العالم گفت: آن‌ها، تأسیسات زیربنایی خصوصی را هدف قرارمی دهند، پادگان‌ها، فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مساجد و خلاصه همه چیز و همه کس راهدف قرارمی‌دهند. رژیم سعودی زیرساخت‌های یمن را نابود کرد و هزاران یمنی را آواره کرد.

بر پایه این گزارش، شمار قربانیان، 857 شهید اعلام شد که 160 تن از آنان کودک بودند و شمار زیادی نیز زنان و سالمندان بودند. شمار زخمی‌ها نیز 1214 تن اعلام شد که حال 762 تن از آنان وخیم اعلام شد.

سازمان‌های حقوقی برگزار کنندۀ این کنفرانس خبری، تجاوز سعودی ضد غیرنظامیان بی دفاع را محکوم کردند و همه سازمان‌های حقوق بشری و بین المللی را به دخالت فوری به منظور متوقف کردن این تجاوز فراخواندند.

"احمد غیلان" مسئول رسانه‌ای سازمان بیت الحریه گفت: هدف ما از تهیه این گزارش، ارائه آماری موثق به جامعه جهانی است تا رسانه‌ها، سازمان‌های حقوقی و افراد فعال در زمینه‌های حقوق بشر درد و رنج ملت یمن را درک کنند.

برگزار کنندگان این کنفرانس سپس بر ضرورت گشایش همه منافذ و گذرگاه‌ها به منظور پذیرش کمک‌های انسان دوستانه و بین المللی به مردم یمن، تاکید کردند.

"محمد الهناهی" مسئول واحد حقوقی سازمان بیت الحریه در این خصوص به شبکه العالم گفت: باید به کشتی‌های حامل مواد غذایی و دارو، اجازه ورود داده شود و مناطق زمینی نیز باید به روی کمک های بشردوستانه باز شود.

در این کنفرانس همچنین بر ضرورت تحقیقات در خصوص قانونی بودن سلاح‌های استفاده شده در حمله به انبارهای اسلحه در صنعا تاکید شد.

*حضور جنگنده‌های اسرائیلی در تجاوز عربستان به یمن

به نقل از العالم روزنامه صهیونیستی "یلی" امروز جمعه نوشت: جنگنده‌های اسرائیل در عملیات نظامی توفان قاطعیت که به فرماندهی عربستان در یمن اجراء می‌شود، مشارکت کرده‌اند.

یلی به نقل از " آمیر اِشِل" فرمانده نیروی هوائی اسرائیل گزارش داد: نیروی هوائی اسرائیل هم اکنون در تخریب مواضع حوثی‌های یمن مشارکت می‌کند، تا

به کشورهای عربی برای سیطره بر یمن کمک کند.

اشل گفت: ما امروز به جهانیان ثابت می کنیم که اسرائیل یک بدن بیمار در میان کشورهای عربی نیست، بلکه این کشورهای عربی هستند که امروز از اسرائیل برای خلاص شدن از یکی از دوستانشان کمک می گیرند.

یلی نوشت: فرمانده جنگنده های سعودی ابتدا با مشارکت نیروی هوائی اسرائیل در جنگ یمن مخالفت می کرد ولی پس از مشاهده شجاعت خلبانان اسرائیلی نظرش را تغییر داد.

یلی به نقل از فردی به نام محمد احمد که وی را فرمانده جنگنده‌های سعودی معرفی می‌کند، نوشت: من در ارتفاع 30 هزار پایی دیدم که خلبانی که ستاره داود روی جنگنده اش نقش بسته بود، با شجاعت با حوثی ها می جنگید.

یلی نوشت: آمریکا امروز باید بداند که یهودیان به مسلمانان در کشتن دوستان شورشیان کمک می کنند، نَه کاخ سفید.

*کابینه عربستان: توافق هسته‌ای ایران منجر به کمک در عاری شدن منطقه از سلاح هسته‌ای می‌شود!

به نقل از "رویترز،" کابینه عربستان سعودی دیروز با صدور بیانیه‌ای از چارچوب توافق هسته‌ای ایران و گروه 5 + 1 استقبال و ابراز امیدواری کرد، که توافق نهایی بتواند به عاری شدن منطقه از سلاح‌های کشتار جمعی کمک کند.!

در بیانیه کابینه عربستان آمده است: "شورای وزرا امیدوار است توافقی اجباری و قاطع حاصل شود که به تقویت امنیت و ثبات در منطقه و جهان منجر شود."!

این بیانیه می‌افزاید: "عربستان سعودی امیدوار است توافق نهایی به عاری شدن خاورمیانه و منطقه خلیج از تمامی سلاح‌های کشتار جمعی، از جمله سلاح‌های هسته‌ای، منجر شود." !

در ابتدای گزارش اقدامات عربستان در یمن به طور کامل توضیح داده شد، عربستان سعودی با اقدامات تجاوزکارانه و نابودی مردم بی‌دفاع یمن، از طریق کابینه خود توافق را مناسب دیده است، از این جهت که با توافق نهایی ایران با گروه 1+5 امنیت در منطقه تامین می‌شود.

عربستان سعودی بارها و بارها از تجاوزهایی که مردم منطقه اعمال شده، حمایت کرده است، آیا این اقدام که با بهانه‌های مختلف صورت گرفته است، درجهت تامین امنیت منطقه بوده است؟! و یا به برهم زدن امنیت و ثبات منطقه کمک کرده‌اند.

عربستان بهتر است در جهت اقدامات خود دقت بیشتری داشته باشد و کابینه عربستان اعتقادات خود را که واهی و بی‌ارزش هستند، انتشار ندهد، و به عنوان یک ایرانی باید بگویم ایران هرگز برای ساخت سلاح هسته‌ای برنامه‌ای نداشته و بارها از طرف مسئولین وزرات خارجه اعلام شده است، اما کابینه عربستان که از منطق کمی برخوردار هستند براساس اطلاعات سطحی خودشان ایران را متهم می‌کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار