در پی اقدام شنیع مأموران سعودی؛

مسئولان وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت به «کمیسیون اصل 90» احضار شدند

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به وصول شکایت یکی از خانواده‌های دو قربانی حادثه جده به مجلس،‌ از احضار مسئولین وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت به کمیسیون اصل 90 و پاسخگویی درباره اقدامات صورت گرفته در این‌باره خبر داد.

مسئولان وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت  به «کمیسیون اصل 90» احضار شدند

محمدعلی پورمختار در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران حادثه جده را بسیار دردناک و غیرقابل چشم‌پوشی دانست و گفت: حادثه فرودگاه جده ضایعه‌ای بزرگ و شنیع بوده که انتظار می‌رود مسئولین مربوطه ضمن به کارگیری تمامی ابزارهای موجود با حساسیت بیشتری با موضوع برخورد کنند و این در حالی است که مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر این ضایعه تلخ خواهد بود.

نماینده کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پاسخگویی مسئولین سعودی، افزود: علت این حادثه به خصوص مشخص شدن برنامه‌ریزی و هماهنگی احتمالی در وقوع جرم، اقدامات صورت گرفته و همچنین تمهیداتی که در این باره باید اندیشیده شود، در جلسه روز یکشنبه کمیسیون اصل 90 مجلس که با حضور معاونان وزیر امور خارجه و رئیس سازمان حج و زیارت برگزار خواهد شد، بررسی می‌شود.

پورمختار با انتقاد از اظهارات برخی مسئولین داخلی مبنی بر عدم رسانه‌ای شدن این فاجعه تأکید کرد: برخی مسئولین فکر می‌کنند رسانه‌ای شدن این موضوع باعث تشویش اذهان عمومی جامعه خواهد شد، در حالی که این برداشتی نادرست است، چرا که باید مردم مسلمان ایران بدانند که چه اتفاقی افتاده و مسئولین مربوطه نیز باید خیلی جدی قضیه را پیگیری کنند.

وی با اشاره به جریحه‌دار شدن احساسات ملی مردم در پی وقوع حادثه جده یادآور شد: اقدامات مسئولین مربوطه در حد انتظارات مردم و مجلس نبوده است لذا منتظر خواهیم ماند تا در جلسه روز یکشنبه پاسخ‌های مسئولین را بشنویم.

پیش‌تر مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه و عجب شیر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، جزئیات تعرض ماموران عربستانی به دو نوجوان ایرانی در جده را تشریح کرده بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار