قزوین؛

اعطای تسهیلات با بهره اندک به حادثه دیدگان اخیر قزوین

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اعطای تسهیلات با بهره اندک به حادثه دیدگان طوفان و سیل اخیر در استان قزوین خبر داد.

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین ؛اسماعیل نجار در جلسه مدیریت بحران استان قزوین گفت: برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی 25 میلیون تومان وام و پنج میلیون تومان اعتبارات بلاعوض پرداخت می شود.

بگفته ی نجار ، برای منازل مسکونی شهری هم 30 میلیون تومان وام و شش میلیون تومان اعتبارات بلاعوض اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ،  نرخ بهره تسهیلات روستایی را چهار درصد و در مناطق شهری پنج درصد اعلام کرد.

نجار اضافه کرد: همچنین تسهیلات معیشیتی به مبلغ سه میلیون تومان و برای هر خودرو آسیب دیده پنج میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین گفت: مستندسازی خسارت‌های وارد شده به منازل مسکونی، زیرساختهای شهری و روستایی استان قزوین و جمع آوری چگونگی و حجم خسارتهای وارد شده ، میتواند در ساخت شهرها و مناطق مسکونی و روند مقابله با حوادث و بلایای طبیعی سایر نقاط کشور، کمک بسیاری کند.

نجار ، میزان و سرعت رسیدگی مسئولان استان قزوین به افراد و مناطق حادثه دیده را قابل توجه و ارزشمند دانست .

رئیس سازمان مدیریت بحران ، عمده حوادث کشور را ناشی از تغییرات اقلیمی دانست و گفت: پیش بینی کلی حوادث مشکل است ، بهمین منظور پیشنهاد اعتبارات خاصی برای به روز کردن تجهیزات هواشناسی ارائه کرده ایم که در صورت موافقت می توان کارهای بزرگی کرد.

نجار افزود: در حال حاضر ۵۵۰ شهر و ۱۳ مرکز استان با کمبود آب روبروست و امسال با مدیریت منطقی باید برای حل مشکلات اقدام کرد.

آهنی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین هم در این جلسه مجموع خسارات طوفان هفته گذشته در استان قزوین را 300 میلیارد ریال اعلام کرد.

طوفان و سیل هفته گذشته ، ضمن وارد کردن خسارت به زیرساخت های برق، گاز، راه، منازل مسکونی،خودروها،معابر شهری و اراضی کشاورزی و باغات استان ، موجب مجروح شدن 77 نفر از مردم شهرستان تاکستان شد.

براساس آمار جدید طوفان و سیل به دو هزار و 180 واحد مسکونی آسیب وارد کرد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.