رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

منتظر لایحه دولت برای مقابله با پایان نامه فروشی هستیم

زاهدی گفت: هنوز وزارت علوم و دولت لایحه مورد نظر خود را در خصوص مقابله با پدیده پایان نامه فروشی به مجلس ارائه نداده‌اند و ما برای پیگیری و رفع این مشکل منتظر دریافت این لایحه هستیم.

دکتر محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تلاش است ضمن توسعه طرح‌های کلان بتواند بخش مهمی از مشکلات حوزه آموزش‌ عالی را برطرف سازد لذا امیدواریم ضمن بررسی جزئیات برنامه ششم توسعه بتوانیم خلاء‌های قانونی در بحث پایان نامه فروشی و اعزام دانشجویان به خارج و سایر مباحث در این حوزه را برطرف سازیم.

وی تصریح کرد: البته سال گذشته وزارت علوم اعلام کرد لایحه‌ای در خصوص راه مقابله با پایان نامه فروشی به مجلس ارائه خواهند داد که این لایحه هنوز به کمیسیون نرسیده است و ما منتظر هستیم هر چه سریعتر این لاحه بررسی و ضمن اعمال نگاهی کارشناسانه بتوان با این پدیده شوم در حوزه آموزش عالی مقابله نماییم.

وی با بیان اینکه پایان نامه فروشی نشانه غفلت از نظارت در این بخش در طی سال‌های گذشته است خاطر نشان کرد: مجلس نیز به عنوان یک بازوی نظارتی در تلاش است همه توان خود را برای همکاری با وزارت علوم در خصوص ریشه کن کردن معضل پایان نامه فروشی بکار بندد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار