معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور:

جذب 5 برابر ظرفیت نیرو توسط شهرداری ها

هوشنگ خندان دل گفت: براساس آمار و بررسی های بدست آمده شهرداری های کشور بین سه تا پنج برابر نیاز، نیروی انسانی جذب کرده اند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ هوشنگ خندان دل در نشست با فرمانداران، شهرداران و دهیاران استان ایلام  با بیان اینکه اگر این تصور است که در نقاط مختلف کشور تفاوت هایی در عرصه توسعه، سرمایه گذاری و شغل هست گفت: این امر ریشه در تمرکز گرایی شدیدی دارد که در طول تاریخ برنامه ریزی کشور به آشکار وجود داشته است

وی با اشاره به اینکه برای فاصله گرفتن و خروج از تمرکز گرایی، بهترین روش سبک تر کردن وظایف دولت به نفع نهادهای عمومی غیر دولتی است  ادامه داد: شهرداری ها به عنوان اصلی ترین نهاد عمومی غیر دولتی برای انتقال این وظایف می توانند مد نظر قرار گیرد ولی برای انتقال این وظایف لازم است بسترهای لازم تهیه و تدوین شود.

معاون وزیر کشور افزود: یکی از کارهایی که سال گذشته بطور جد دنبال شد تدوین لایحه ای برای انتقال این وظایف بود لذا برای رفع ریشه ای مشکلات شهرداری ها و دهیاری ها لایحه هایی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

خندان دل گفت: اولین لایحه ای که تهیه و تدوین شد، لایحه مربوط به مدیریت شهری است که در آن تلاش شده تا مجموعه اقداماتی که در این حوزه انجام می پذیرد بطور هم افزا عمل کند تا مدیریتی یکپارچه بوجود آید.

معاون وزیر کشور با اشاره به جذب بیش از نیاز  نیروی انسانی در شهرداری ها گفت: این کار باعث تحلیل شهرداری ها از جهات پرداخت دستمزد می شود و بر کسی پوشیده نیست که پرسنل شهرداری ها جزو خدوم ترین کسانی هستند که به مردم خدمت ارایه می دهند و می طلبد مسایل و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گیرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افوزد : اعتماد مردم می تواند برای شهرداری ها سرمایه ای  ارزشمند باشد لذا در این خصوص شهرداری ها باید اعتماد مردم را جلب کنند.

خندان دل، متورم شدن نیروی انسانی را از مهمترین مشکلات شهرداری ها اعلام کرد و گفت : بر اساس آمار و بررسی های بدست آمده بین سه تا پنج برابر نیاز نیروی انسانی در شهرداری های کشور جذب شده اند که این عامل مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرده است.
 
 انتهای پیام/س

برچسب ها: ایلام ، جذب ، نیرو ، شهرداری ها ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.