عراقچی خبر داد:

برگزاری دور بعدی مذاکرات در سطح معاونان/ لزومی ندارد به ارائه فکت شیت اهمیت دهیم

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان از برگزاری دور بعدی مذاکرات در سطح معاونان و کارشناسان خبر داد و گفت: در تماس با معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای تنظیم تاریخ و محل مذاکرات بعدی هستیم.

برگزاری دور بعدی مذاکرات در سطح معاونان/ لزومی ندارد به ارائه فکت شیت اهمیت دهیم
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "سیدعباس عراقچی" در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای درباره محتوای مذاکرات بعدی ایران و 1+5، گفت: از مذاکرات بعدی نگارش متن توافق جامع آغاز می‌شود. متنی از مذاکرات وین نگارشش آغاز شد ولی از آن‌جایی که هنوز راه‌حل‌ها پیدا نشده بود به صورت یک فرم و قالب باقی ماند و الان باید با توجه به این‌که راه‌حل‌ها به دست آمده است این متن به‌روز شود و سعی می‌کنیم به جزئیات نیز بپردازیم البته ممکن است برخی از جزئیات در ضمائم متن توافق بیاید در عین حال نگارش متن کاری بسیار پیچیده و سخت است.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که برای نگارش متن توافق الگو یا مدل خاصی مدنظر دو طرف است؟ با بیان این‌که «الگوی خاصی برای نگارش نداریم»، گفت: متن توافق یک مقدمه خواهد داشت و در بخش دیگر اقداماتی که دو طرف باید انجام دهند قید می‌شود.
 
معاون وزیر خارجه درباره انتشار فکت شیت ایرانی با تاکید بر این‌که «مقامات جمهوری اسلامی به ویژه آقای ظریف موضوعات مورد نظر جمهوری اسلامی ایران را به روشنی بیان کرده‌اند»، گفت: هر یک از طرف‌ها روایت خود را از آن‌چه به دست آمده است بیان کردند. روایت ما از بیانیه مشترک اخیر همانی است که در رسانه‌ها توسط آقای ظریف به ویژه در صحبت مفصلی که در تلویزیون داشتند و یا بنده در جای دیگر داشتم بیان شد. مسائل کاملا روشن است و خیلی لزومی ندارد به ارائه فکت شیت اهمیت دهیم.
 
وی ادامه داد: بعد از هر مذاکره و واقعه‌ای هر طرفی روایت خود را از آن مذاکره دارد و اقدامات مربوط به خودش را برجسته‌تر می‌کند. آن‌ها مطالب‌شان را در قالب فکت‌شیت ارائه دادند و ما مطالب‌مان را شفاهی و با مردم به طور صادقانه در میان گذاشتیم.
 
این عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در پاسخ به این‌که ممکن است در مراحل نگارش متن مذاکرات در سطح وزرا نیز برگزار شود؟ گفت: حتما در مقطعی نیاز پیدا می‌کنیم که وزیران خارجه نیز در چند نوبت در سطح دوجانبه یا چندجانبه در مذاکرات حضور پیدا کنند.
 
عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات هسته‌ای در حاشیه کمیته بازنگری در ان‌پی‌تی برگزار می‌شود؟ گفت: در حاشیه نشست نیویورک در رابطه با بازنگری در ان‌پی‌تی احتمالا مذاکرات 1+5 و ایران برگزار می‌شود؛ چراکه همه متخصصان و کارشناسان دو طرف به ویژه در زمینه خلع سلاح در این مقطع در آن‌جا هستند البته ما هر بار که در نیویورک بوده‌ایم از فرصت آن برای مذاکره استفاده کردیم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار