تحولات یمن/ در حال بروز رسانی؛

آتش سوزی در فرودگاه صنعا/ ادعای دستگیری دو افسر ایرانی در شهر عدن یمن

هواپیماهای ائتلاف موسوم به عربی مناطق مختلفی در صنعا و شهر عدن ، از جمله فرودگاه صنعا را هدف قرار دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، هواپیماهای عربستان مناطق مختلفی را در صنعا و شهر جنوبی عدن که شاهد درگیری میان نیروهای انصارالله و شبه نظامیان هوادار منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن است، هدف قرار دادند.

پس از بمباران پایگاه‌های نظامی و مخازن سلاح در صنعا، از جمله پایگاه هوایی دیلمی در نزدیکی فرودگاه صنعا، فرودگاه این شهر دچار آتش سوزی شدیدی شد.

در شهر ضالع در جنوب یمن نیز هواپیماهای عربستان مقر لشکر 33 زرهی را هدف قرار دادند.

درگیری‌ها میان نیروهای انصارالله و شبه نظامیان هوادار منصور هادی در عدن نیز منجر به کشته و زخمی شدن عده‌ای از مردم و وارد شدن خسارت‌های فراوان به خانه‌های شهروندان شد.

منابع آگاه از وقوع درگیری ها در مسیر "دوار سفینه" مابین دار سعد و شیخ عثمان در عدن خبر دادند.

شبه نظامیان هوادار منصور هادی همچنین پایگاه های انصارالله را در منطقه "خور مکسر" نزدیک فرودگاه عدن هدف قرار دادند.

نیروهای انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح نیز در مقابل اقدام به بمباران منطقه "معلا" و "قلوعه" در شهر جنوبی عدن کردند.   

همچنین در حادثه ای دیگر، در حمله نیروهای قبایل هوادار عربستان در منطقه "کرش" مابین استان‌های لحج و تعز، 12 نفر از نیروهای انصارالله کشته شدند.

تعویق رأی گیری طرح شورای همکاری خلیج فارس در شورای امنیت

از سوی دیگر شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد:منابع دیپلماتیک در گفتگو با این شبکه از تعویق رأی گیری پیش نویس قطعنامه شورای همکاری خلیج فارس درباره یمن، در شورای امنیت به علت مخالفت روسیه با برخی بندهای آن خبر دادند.

اسکای نیوز به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد: درحالی که روسیه خواستار زمان بیشتری برای مشورت درباره این قطعنامه شده، این رأی گیری ممکن است روز دوشنبه انجام شود.

درحالی که طرح شورای همکاری خلیج فارس خواستار ممنوعیت رسیدن سلاح به نیروهای انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح رئیس جمهورسابق یمن است، مسکو خواستار ممنوعیت تسلیح تمامی طرف‌ها در یمن از جمله هواداران منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن است.

همکاری اطلاعاتی آمریکا با عربستان در تجاوز به یمن

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داد: آمریکایی‌ها در حال گسترش همکاری‌های اطلاعاتی با عربستان درباره اهداف احتمالی حملات عربستان به پایگاه‌های انصارالله در یمن هستند.

تلاش دولت مستعفی یمن برای قطع روابط دیپلماتیک با تهران

از سوی دیگر روزنامه الشرق الاوسط به نقل از برخی منابع نزدیک به دولت مستعفی یمن مدعی شد یمن به دنبال قطع روابط دیپلماتیک با تهران است.

این منابع اعلام کردند پس از اقدام دو روز پیش تعدادی از یمنی ها در تهران مبنی بر حمله به سفارتخانه یمن، دولت مستعفی یمن در حال بررسی قطع روابط دیپلماتیک با تهران است.

 این منابع در گفتگو با الشرق الاوسط اعلام کردند این تصمیم هنوز در حال بررسی است و بزودی اعلام خواهد شد.

پایگاه خبری یمن پرس نیز مدعی شد وزارت خارجه یمن بصورت جدی در حال بررسی بستن سفارت خود در تهران است.

در همین حال شبکه خبری المیادین از انجام دو حمله بوسیله هواپیماهای عربستان به شهر الحدیده در شمال غرب یمن خبر داد.

این شبکه همچنین از ادامه درگیری ها میان ارتش و شبه نظامیان هوادار منصور هادی در منطقه التواهی در عدن خبر داد.

تظاهرات مردم صنعا

سايت العالم نوشت صدها هزار نفر از مردم يمن در اعتراض به جنايات عربستان در کشورشان به خيابان هاي صنعاء آمدند.مردم يمن با حضور در تظاهرات ساير شهروندان را به مقاومت عليه تجاوزعربستان سعودي دعوت و از کشورهاي همسايه درخواست ياري کردند.

اين تظاهرات در حالي برپا شد که صداي انفجارهاي بسياري  نزديک خيابان هاي اصلي اين شهر شنيده مي شد.

حملات جنگنده های سعودی

شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد: در حملات جنگنده های سعودی به ورزشگاه یرموک در شمال صنعاء چندین نفر کشته شدند. این حمله هنگام کمک رسانی نیروهای امدادگر به زخمی شدگان حمله قبلی جنگنده های سعودی به منطقه صورت گرفت.

شبکه المیادین نیز گزارش داد: جنگنده های سعودی 4 بار دانشکده نظامی یمن در شمال صنعا را هدف قرار دادند. المیادین همچنین به نقل از منابع آگاه گزارش داد: القاعده برخی از مقامات دولتی شهر "مکلا" را بازداشت و به مقر فرماندهی خود منتقل کرده است.

پایگاه خبری العهد نیز اعلام کرد: در حمله جنگنده های عربستان به یک منطقه مسکونی در شهر عمران، بر اساس گزارش های اولیه، 3 نفر کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند.


ادعای دستگیری دو افسر ایرانی در شهر عدن یمن

خبرگزاری رویترز به نقل از برخی منابع مدعی شد دو افسر ایرانی در شهر عدن دستگیر شدند
این خبرگزاری اعلام کرد شبه نظامیان هوادار منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن مدعی شدند دو افسر ایرانی را که مأموریت داشتند به نیروهای انصارالله مشاوره دهند، دستگیر کرده اند.
شبکه العربیه نیز با اعلام این خبر مدعی شد این افسران ایرانی در منطقه "خور مکسر" و ورودی منطقه "معلا" در شهر عدن دستگیر شده اند.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۲۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۴
در سایه سکوت جامعه بین الملل ال سعود داعش اسراییل امریکایی تروریستی با بمبهای اهدایی غرب و با هواپیماههای امریکایی و غرب ملت مظلوم و بیگناه یمن را میکشند و اکنون ملت مقاوم یمن با اتحاد بیشتر و با کمک مقاومان منطقه کاخهای ال سعود را باید ویران کنند تا ال سعود نابود شود و مکه ازاد گردد.
Iran (Islamic Republic of)
کوروش میرزایی
۱۳:۵۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۴
لعنت خدا وخلق خدا برآل سعود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۲۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۴
با عنایت خدا ویاری امام بر حقش روز خواری نادان های خون خوار که روزی خون طلف 6ماهه سر کشیدند وامروز در کمال وقاهت و بی شرمی دستانشان تا منفق آلوده به خون میلیون ها نفر است نزدیک است
آخرین اخبار