«عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات در اظهاراتی مدعی شد اقدامات مستشاری ایران در عراق و سوریه با موضع این کشور درباره تکذیب دخالت در امور کشورهای منطقه متفاوت است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، وزیر خارجه امارات مدعی شد حمایت مستشاری ایران از عراق و سوریه در مقابله با گروه‌های تروریستی با موضع این کشور در مورد تکذیب دخالت در امور کشورهای منطقه در تضاد است. 

سایت م‌دل ایست آنلاین به نقل از «عبدالله بن زاید آل نهیان» مدعی شد: «ما چشم انتظار رابطه‌ای طبیعی، مثبت و نمونه با ایران هستیم اما متاسفانه ایران برای شرکای خود در منطقه این امید را باقی نمی‌گذارد.» 

وزیر خارجه امارات در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود گفت: «ما از اقدامات (ایران) در ضربه زدن به کشور‌هایمان و منطقه‌مان متعجب می‌شویم. این موضوعی طایفه‌ای نیست اما در ایران به صدور انقلاب اعتقاد دارند و این جزئی از قانون اساسی و نظام آن‌ها است.» 

عبدالله بن زاید آل نهیان افزود: «همچنان درقبال نوع برخورد ایران با خودمان شک و تردید خواهیم داشت. ایران کشوری بزرگ است و باید با کشورهای منطقه به عنوان شریک برخورد کند.» 

وی همچنین مدعی شد: ایران در درگیری یمن و مناطق دیگری در منطقه دخالت می‌کند و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس چیزی ندارند که بتوانند براساس آن امید به ایجاد روابطی طبیعی با تهران داشته باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: امارات ، ایران ، ادعا ، یمن ، عراق ، سوریه ، دخالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۱:۵۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
عجب این حرفها هم اربابانتان یادتون داده اند که بگویید
Spain
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۴
این به سن تکلیف رسیده آیا؟؟؟؟!!!!
آخرین اخبار