لرزش تالار شیشه‌ای:

رفتار هیجانی تازه‌واردهای بورسی تالار را لرزاند

شیخی گفت: روند بازار از روز سه‌شنبه به بعد نه تنها شاهد صعود خواهد بود بلکه از رفتارهای هیجانی و غیرمنطقی در آن کاسته خواهد شد.

رفتار هیجانی تازه‌واردهای بورسی تالار را لرزاندکیوان شیخی معاون مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص شرایط افت بازار سرمایه در روزهای اخیر گفت: بحث تحلیل نادرست توسط سرمایه‌گذاران از یک طرف و هیجانات کاذب در بازار سرمایه و بازار ارز و سکه از طرفی دیگر موجبات افت این بازار را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در دو سه روزی که بازار سرمایه با رشد مضاعف روبرو بود بدبینی‌هایی چون عدم اعتماد به نتیجه رسیدن توافقات و تفاسیر نادرست نسبت به این موضوع و بی‌اعتمادی به شرایط بازار سرمایه بدبینی سهامداران را شدت بخشید در حالی که اوضاع و احوال بازار سرمایه مانند جو نامساعد ایجاد شده، نامساعد نیست.

شیخی با اشاره به تأثیر بیانیه سوئیس در بازار سرمایه تصریح کرد: در بیانیه سوئیس بحث بر سر تحریم‌های کلی صورت گرفته ولی بازار و سرمایه‌گذاران به یک سری اخبار بیش از حد بها می‌دهند.

معاون مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در این باره افزود: در حالی که اتفاق خاصی صورت نگرفته و سرمایه‌گذاران اقدام به حراج سهام خود می‌کنند و اینچنین باعث ایجاد روند نزولی در بازار خواهند شد.

وی با بیان تأثیرپذیری تالار شیشه‌ای از رفتار هیجانی معامله‌گران گفت: بازار سرمایه، بازار آسیب‌پذیری است  که متأثر از رفتار هیجانی سرمایه‌گذاران است و این در حالی است که در روند سودآوری شرکت‌ها اتفاق خاصی پیش نیامده و دیدگاه کوتاه‌مدت برخی از سهامداران بر این روند نزولی دامن می‌زند.

شیخی در خصوص روند روزهای آتی بازار سرمایه اظهار داشت: روند بازار از روز سه‌شنبه به بعد نه تنها شاهد صعود خواهد بود بلکه از رفتارهای هیجانی و غیرمنطقی در آن کاسته خواهد شد.

معاون مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در توضیح سهم حقیقی‌ها و حقوقی‌ها در سقوط تالار بورس بیان کرد: این سهم در بین حقیقی‌ها و حقوقی‌ها مساوی بوده و در برخی اوقات به نسبت 60 به 40 در میان هر یک می‌رسد و اصل تأثیر را در روند نزولی بازار دیدگاه کوتاه‌مدت چه حقیقی‌ها و چه حقوقی‌ها خواهد گذاشت.

وی در توضیح اتفاقات مثبت بر روند سودآوری شرکت‌ها تصریح کرد: با صورت گرفتن اتفاقات مثبت در روند بازار سرمایه قطعا شاهد رشد و سودآوری شرکت‌ها و روند صعودی بازار خواهیم بود.

شیخی در خصوص پیش‌بینی بازار ارز و سکه یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده شاهد روند نزولی بازار ارز و سکه باشیم و قطعا بازندگان کسانی هستند که نسبت به بازار سرمایه دید کوتاه‌مدتی داشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار