عمده‌ترین دلایل بیماری‌های کلیوی را بشناسید

با کنترل فشار خون بالا و دیابت که دو عامل اصلی ابتلا به بیماری‌های کلیوی هستند، نزدیک به 60 درصد موارد این بیماری قابل پیشگیری بوده و در افراد مبتلا نیز درمان بیماری تسهیل می‌شود.

مهدی روستایی متخصص نفرولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: گسترش بیماری‌های مزمنی نظیر بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی به طور عمده به دلایلی نظیر تغذیه نادرست و غیر اصولی به ویژه مصرف زیاد نمک، غذاهای پرچرب و بسیار شیرین و غذاهای سرخ کردنی است.

وی گفت: به طور قطع شیوع بیماری‌های دیگری نظیر دیابت و فشار خون بالا نیز نتیجه الگو‌های بد غذایی است.

روستایی با بیان اینکه کنترل دیابت و فشار خون بالا موضوعی بسیار جدی است، تأکید کرد: با کنترل فشار خون بالا و دیابت که دو عامل اصلی ابتلا به بیماری‌های کلیوی هستند، نزدیک به 60 درصد موارد این بیماری قابل پیشگیری بوده و در افراد مبتلا نیز درمان بیماری تسهیل می‌شود.

وی افزود: علاوه بر کنترل فشار خون و دیابت، پرهیز از مصرف غیر ضروری داروهای ضد درد نیز می‌تواند خطر اختلالات کلیوی را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

روستایی یادآور شد: البته در بسیاری از موارد ابتلا به بیماری‌ها و اختلالات ادراری نیز موجب ابتلا به بیماری‌های کلیوی می‌شود که با کنترل آنها از جمله کنترل بیماری‌هایی نظیر سنگ‌های ادراری نیز می‌توان به پیشگیری از بیماری‌های کلیوی کمک کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار