صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب باشگاه خبرنگاران

از درآمد 1500 میلیارد تومانی عربستان از حجاج ایرانی تا جایگزین کارت هوشمند سلامت با دفترچه بیمه

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های درآمد 1500 میلیارد تومانی عربستان از حجاج ایرانی و گودهای تهران هنوز بدون متولی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار جامعه اطلاعاتی باشگاه خبرنگاران روزنامه وطن امروز، جام جم، مردم سالاری، ایران و آرمان به مطالبی همچون بررسی تبعیض در دفترچه‌های آزمون استخدامی، درمان درد مجازات مرتکبان عربستانی، تغییرات جدید در مدیریت شهری و ضرر تنهایی بدتر از مضرات سیگار است. موج‌سواری سوء مدیریت در دریای خزر و غیره اشاره کرده‌اند که در ادامه نگاهی کوتاه به آن خواهیم داشت. 

روزنامه جام‌جم: پیشرفت و افزایش تکنولوژی لازمه ارتباط‌های مناسب اجتماعی است که به شخصیت افراد یک جامعه بستگی دارد. نوع برقراری ارتباط های فردی و اجتماعی با چگونگی نگرش افراد نسبت به جامعه و دیگران ارتباط مستقیم دارد. 

روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع ضرر تنهایی بدتر از مضرات سیگار است می‌پردازد.  

در این گزارش آمده است تنهایی کاملا به کیفیت فردی در روابط انسان مربوط است، ممکن است او با افراد جامعه‌اش در ارتباط باشد اما از نظر احساسی و اجتماعی و تفکر از اطرافیانشان جدا بوده و به شدت احساس تنهایی می‌کند. 

در ادامه نیز موضوع‌های نوع ارتباط زوج‌ها در زندگی مشترک، وجود بیش از 60 درصد افراد جامعه با احساس تنهایی در زندگی‌های مشترک، جایگاه تنهایی افراد و نوع ارتباط آنها با جامعه و دیگران ، ارتباط ایجاد احساس تنهایی و کاهش دمای بدن ضرر تنهایی بدتر از مضرات سیگار ، تاثیر تنهایی و ایجاد امراضی مانند: افزایش فشار خون، کلسترل بالا و ایجاد ناراحتی های دیگر جسمی 14 درصد خطر مرگ زودرس به دلیل تنهایی و غیره بررسی می‌شود. 

روزنامه آرمان: 

*بررسی تبعیض در دفترچه‌‌های آزمون استخدامی 

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع بررسی تبعیض در دفترچه‌‌های آزمون استخدامی می‌پردازد. 

این روزنامه در این‌باره آورده است، بر هیچ‌کس پوشیده نیست که تبعیض‌هایی در حوزه اشتغال برای زنان وجود دارد. به طوری که عنوان می‌شود وضعیت بیکاری زنان به مراتب بدتر از وضعیت بی‌کاری مردان است. 

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های وجود 16 فرصت شغلی برای زنان در آزمون استخدامی، کمبود فرصت شغلی برای بانوان، تبعیض جنسیتی در آزمون‌های استخدامی، انتخاب 2800 تن از میان شرکت‌کنندگان آزمون‌های استخدامی، ممنوع بودن تبعیض براساس سن، جنس، نژاد، قومیت، اعتقادات سیاسی و مذهبی در قانون کار مصوب 1337 ماده 23 و مصوب 1369 ماده 38 تبعیض در دفترچه‌های آزمون استخدامی، جایگاه زنان در اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ، مدیریت انرژی و غیره صورت می‌گیرد. 

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی خود به موضوع ‌های عدم پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی، تکذیب واگذاری مصوب شهرداری و تندباد در تبریز می پردازد. 

روزنامه وطن امروز: 

*جایگزینی کارت هوشمند سلامت با دفترچه بیمه 

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع جایگزینی کارت هوشمند سلامت با دفترچه بیمه می‌پردازد. 

در این روزنامه آمده است: در یک بازه زمانی 4 ماهه بالغ بر 8 میلیون تن از اشخاص فاقد بیمه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. پوشش افراد فاقد بیمه در سال 94 نیز ادامه خواهد داشت. 

در ادامه نیز موضوع‌های جایگزینی کارت هوشمند سلامت با دفترچه بیمه ، پوشش اشخاص فاقد بیمه در سال 94 در طرح سلامت، جمع‌آوری دفاتر بیمه‌ای ، انجام تمام مراحل درمانی و بیمه‌ای افراد از طریق کارت های هوشمند و غیره بررسی می‌شود. 

همچنین روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های موج سوارذی سوء مدیدریت در دریای خزر، لزوم برنامه‌ریزی جدی سازمان محیط زیست، انتشار گزارش اقدامات صورت گرفته دولت، در مبارزه با ریزگرد‌ها و لایحه رتبه‌بندی معلمان با تبصره ابهام ، مشکل ماماها با سازمان‌های بیمه‌گر همچنان پا برجا است. پلمپ مهدکودک غیرمجاز می‌پردازد. 

روزنامه مردم‌سالاری: 

*درآمد 1500 میلیارد تومانی عربستان از حجاج ایرانی  

روزنامه مردم‌سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع درآمد 1500 میلیارد تومانی عربستان از حجاج ایرانی می‌پردازد.
  
در این گزارش آمده است، بررسی‌ها نشان می‌دهد عربستان سالانه از حضور حجاج ایرانی حداقل یک هزار 500 میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند. 

در ادامه بررسی موضوع‌های کارشکنی های عربستان نسبت به ایران، اختلاف روابط ایران و عربستان، کارشکنی عربستان در اوپک و پایین نگه‌داشتن قیمت نفت و حمله نظامی عر بستان به یمن ، حادثه تعرض به دو نوجوان ایرانی در عربستان، تحریم عربستان و تحریم حج ، کسب درآمد 90 هزار میلیارد تومان تا سال 2010 از محل حج در عربستان ، سهم یک درصدی ایران در کسب درآمد حج در عربستان ، تاثیر تحریم عربستان و تحریم حج در تجدید نظر عملکرد عربستان نسبت به ایران و غیره صورت می‌گیرد. 

همچنین روزنامه مردم‌سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های درمان درد و مجازات مرتکبان عربستانی ، سوء استفاده از علاقه مردم به سرزمین وحی و نقاط ابهام و چند پرسش اساسی درباره حادثه فرودگاه جده می‌پردازد. 

روزنامه ایران: 

*گودهای تهران هنوز بدون متولی 

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع گودهای تهران هنوز بدون متولی می‌پردازد. 

این روزنامه در این‌باره آورده است ، براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ، سازمان نظام مهندسی، موظف و مکلف است از ابتدا تا انتهای ساخت و ساز ساختمان‌ها را زیر نظر داشته باشد. 

در ادامه نیز موضوع‌های گودهای تهران هنوز بدون متولی افزایش حوادث در گودبرداری های غیر اصولی در شهر تهران، خلاء قانونی ساماندهی گودهای رها شده در تهران، وجود گودهای رها شده و غیر اصولی به عنوان تهدید جدی برای شهروندان تهرانی، نبود قانون شفاف‌سازی در خصوص گودهای رها شده و غیر اصولی در تهران و غیره بررسی می‌شود. 

همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضع‌های تغییرات در مدیریت شهری، کمیته امداد را ارتقاء و اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد، زنان ظرفیت بالایی در حفاظت از میط زیست دارد و بوستان یاس چگونه به مردم واگذار شد می‌پردازد. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: روزنامه ، امروز ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار