مدیرشرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اصفهان خبرداد:

انتقال 32 میلیارد لیتر نفت خام از مارون به اصفهان/ تعویض 5 کیلومتر از خطوط لوله مارون به اصفهان در سال جاری

بشارتیان با اشاره به اینکه در سال گذشته 32 میلیارد لیتر نفت خام در مارون به اصفهان انتقال داده شده است گفت: از این میزان 21 میلیارد لیتر به پالایشگاه اصفهان و 11 میلیارد لیتر به پالایشگاه تهران و تبریز انتقال داده شده است.

انتقال 32 میلیارد لیتر نفت خام از مارون به اصفهان/ تعویض 5 کیلومتر از خطوط لوله مارون به اصفهان در سال جاریبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مجتبی بشارتیان مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اصفهان در نشست خبری که در اصفهان برگزار شد گفت: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با عنوان یکی از شرکت‌های تابع شرکت ملی پالایش و پخش وظیفه انتقال نفت خام از مبادی تولید به پالایشگاه و دریافت فرآورده‌های نفتی از پالایشگاه‌ها و مبادی واردات و انتقال آنها به مخازن شرکت ملی پخش سراسر کشور، تأمین سوخت نیروگاه‌ها، فرودگاه‌ها و خوراک صنایع پتروشیمی از طریق 14 هزار کیلومتر خط لوله تا 175 مرکز انتقال و تأسیسات و ایستگاه‌های فشارشکن و 215 ایستگاه مخابراتی در سراسر کشور را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: مدیریت مخابرات با ارائه کارآمدترین خدمات مخابرات صنعتی و برخورداری از ضریب اطمینان 99.99 درصد ضمن برقراری ارتباط مستمر، داخلی، صوتی و تصویری و ارتباطات کامپیوتری بر عهده دارد.

بشارتیان گستره فعالیت این شرکت را در سه استان خوزستان، چهار محال بختیاری و استان اصفهان عنوان کرد.

وی انتقال نفت خام از امیدیه خوزستان را روزانه بیش از نیم میلیون بشکه نفت خام از میدان نفتی مارون (امیدیه) به اصفهان عنوان کرد و گفت: 375 هزار بشکه به اصفهان انتقال می‌یابد و حدود 175 هزار بشکه نفت خام مازاد بر نیاز پالایشگاه اصفهان به تهران و تبریز انتقال داده می‌شود.

گفتنی است خط لوله مارون اصفهان به دلیل عبور از ناهمواری‌های رشته‌کوه زاگرس، رودخانه‌ها و دریاچه سد کارون سه و چهار به عنوان صعب‌العبورترین خط لوله انتقال نفت جهان پس از آلاسکا است.

بشارتیان تصریح کرد: انتقال فرآورده‌های مازاد تولیدی پالایشگاه اصفهان و دریافتی از خطوط بندرعباس - اصفهان به تهران ارسال می‌شود همچنین نفت کوره به نیروگاه اسلام‌آباد و پایانه صادراتی آب‌نیل انتقال می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه 32 میلیارد نیز انتقال نفت خام  در سال گذشته از مارون به اصفهان صورت گرفته است گفت: از این میزان 21 میلیارد لیتر به پالایشگاه اصفهان و 11 میلیارد لیتر به پالایشگاه تهران و تبریز انتقال داده شده است.

وی تأکید کرد: بالغ بر 7 میلیارد لیتر انواع فرآورده از مارون به اصفهان انتقال داده شده که از این میزان بیش از 4 میلیارد لیتر نفتگاز، 471میلیون لیتر نفت سفید،حدود2.5 میلیارد لیتر بنزین معمولی، بیش از 250میلیون لیتر بنزین سوپر و 439 میلیون لیتر سوخت هوایی بوده است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اصفهان اضافه کرد: حوزه معاونت مخابرات با توجه به لزوم برخورداری از یک ارتباط ایمن، پایدار و با ضریب اطمینان بسیار بالا جهت انتقال مواد نفتی و تأمین خوراک پالایشگا‌ها با بهره‌گیری از 27 ایستگاه مخابراتی راه دور وظیفه تأمین ارتباطات صنعتی شرکت را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: نگهداری و بهره‌برداری از 10 مرکز انتقال نفت، تأسیسات و حدود 800 کیلومتر خطوط انتقال از اقطار 8 تا 36 اینچ با بهره‌گیری از نیروی انسانی کارآمد در شرایط سخت در تلاش است تا عملیات انتقال نفت خام و فرآورده‌ را به نحو مطلوب انجام دهد در همین راستا و به منظور افزایش توانمندی و مهارت کارکنان طی سال گذشته در مجموع بالغ بر 26 هزار نفر ساعت آموزش ضمن خدمت در منطقه برگزار کرده است.

بشارتیان با تأکید بر اینکه امکان ذخیره‌سازی بیش از 5.5 میلیون بشکه نفت خام را در مخازن داریم گفت: در صورت بروز مشکل خط انتقال به هیچ وجه متوقف نمی‌شود و ظرفیت مخازن در مراکز عمدتا 500 هزار بشکه است به طوری که بزرگترین مخزن ذخیره‌سازی به ظرفیت 1.33 میلیون بشکه در اصفهان قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته 550 کیلومتر پیکرانی هوشمند انجام شده و در سال جاری برنامه‌‌‌ای برای پیکرانی هوشمند نداریم و قرار است حدود 5 کیلومتر از خط لوله مارون به اصفهان در سال جاری تعویض شود.

بشارتیان پروژه های مخابراتی تغییر سیستم از آنالوگ به دیجیتال در مسیر مارون، نصب 12 دستگاه دیزل ژنراتور  در مراکز انتقال نفت مارون به جای توربین ، نصب و راه‌اندازی شش دستگاه توربین سولار در مراکز نفت مارون شماره یک، سه و شش و احداث حوضچه مرکز انتقال نفت شماره پنج ده دز، تعمیر اساسی سه دستگاه مخازن در مراکز انتقال نفت شماره دو ، شش، هفت، راه‌اندازی سیستم میترینگ مرکز شماره هفت، بکارگیریسیستم Ip phone در مراکز، تجهیز و تکمیل ایستگاه‌های فاز دو، استقرار مدیریت انرژی ایزو 500001، تعمیر و ترمیم نقاط خوردگی منتجج از پیکرانی هوشمند را از برنامه‌ای اولویت‌دار این شرکت در سال جاری ذکر کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: انتقال ، نفت ، مارون ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار