«سروش صحت»:

تخفیف نمایشگاه کتاب را دوست دارم/ کتاب خواندن یک لذت است

سروش صحت بازیگر و کارگردان معتقد است که یکی از مزایای نمایشگاه کتاب ارائه تخفیف به بازدیدکنندگان از نمایشگاه است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، این بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون درباره اهمیت نمایشگاه کتاب برای هنرمندان اظهار کرد: بدون شک نمایشگاه کتاب تهران بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است که هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و تمامی قشرهای مختلف جامعه به خصوص هنرمندان از آن استقبال می‌کنند.

وی ادامه داد: شرایط بسیار خوبی در نمایشگاه حاکم است و علاوه بر اینکه تمام ناشران داخلی و خارجی حضور دارند، بازدیدکنندگان می‌توانند از برخی امکانات نمایشگاه مانند ارائه تخفیف از سوی ناشران و بن کتاب استفاده کنند که این موضوع باعث افزایش خرید کتاب می‌شود.

صحت در توضیح راهکارهای افزایش کیفیت نمایشگاه گفت: به شخصه معتقدم که طراحی فضای نمایشگاه نیاز به تغییر دارد زیرا فضای فرهنگی نباید برای مردم به خصوص کودکان و نوجوانان خسته‌کننده و یکنواخت شود.

وی ادامه داد: از تمام مسئولان می‌خواهم که نظارت خوبی بر غرفه‌‌ها داشته باشند تا کتاب‌های چاپ نخست از همان روز اول در نمایشگاه فروخته شود تا روزهای آخر نمایشگاه به ترافیک بازدیدکنندگان تبدیل نشود.

صحت که آخرین بار با کارگردانی در سریال‌های «پژمان» و «شعمدونی » میهمان مخاطبان سیما بود در تشریح دلایل پایین بودن سرانه مطالعه اظهار کرد: وقتی به نمایشگاه کتاب تهران نگاه می‌کنیم، جمعیت کثیری را مشاهده می‌کنیم که به دنبال خرید کتاب هستند اما وقتی به سرانه مطالعه می‌نگریم متوجه می‌شویم که در وضعیت بدی قرار داریم. به همین دلیل باید عواملی که باعث کاهش سرانه مطالعه می‌شود را شناسایی و هریک را برطرف سازیم.

وی ادامه داد: راهکارهای زیادی برای افزایش سرانه مطالعه وجود دارد برای مثال در صورتی که دولت از ناشران حمایت کند و تیراژ کتاب بالا رود ما شاهد کاهش قیمت کتاب خواهیم بود، هرچند که بالا بودن قیمت کتاب دلیل منطقی برای کتاب نخواندن نیست اما بی‌تاثیر هم نخواهد بود.

این بازیگر و کارگردان در پایان بیان داشت: بدون شک امسال هم همراه با دوستانم به نمایشگاه کتاب تهران خواهم آمد زیرا به کتاب خواندن به عنوان یک لذت نگاه می‌کنم و مطالعه به من انرژی خاصی می‌دهد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار