علی اکبر ولایتی:

هیچ قاعده‌ بین‌المللی اسلامی و انسانی تجاوز عربستان به یمن را تأیید نمی‌کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سابقه تاریخی یمن نشان می‌دهد که پیروز نهایی این مردم‌اند و به یاری خداوند دیری نخواهد گذشت که سعودی در این جنایات شکست خواهد خورد و مردم یمن درسی تاریخی به آنها خواهند داد.

هیچ قاعده‌ بین‌المللی اسلامی و انسانی تجاوز عربستان به یمن را تأیید نمی‌کندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران "علی اکبر ولایتی" در حاشیه دیدار با "ابواحمدفواد" دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین در جمع خبرنگاران با اشاره به حملات عربستان به یمن اظهار داشت: بدون تردید ادامه سیاست‌های عربستان به ضرر این کشور تمام خواهد شد زیرا آنها به مردم بی‌دفاع یمن و مناطق مسکونی حملات هوایی کردند.

وی ادامه داد: عربستان تعداد زیادی از مردم یمن را اعم از مرد، زن، کودک و جوانان را بی‌گناه کشت و هیچ قاعده بین‌المللی، اسلامی و انسانی این تجاوز را تأیید نمی‌کند.

ولایتی با بیان اینکه حتما در این روزها در اخبار شنیده‌اید که حتی برخی سازمان‌های حقوق بشری که تحت تأثیر سیاست‌های غرب هستند ناچار شدند این حملات را محکوم کنند، گفت: حملاتی که به مراکز مختلف در عربستان صورت می‌گیرد بدون آنکه هیچ حقی به سعودی و غیرسعودی مثل آمریکایی‌ها که بنزین‌گیری هواپیماهای عربستان را انجام می‌دهند این اجازه را برای تجاوز به این کشور نمی‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت با تأکید بر آنکه آنچه انجام می‌شود جنایات ضد بشری است که توسط سعودی در یمن انجام می‌شود، تصریح کرد: سابقه تاریخی یمن نشان می‌دهد که مردم یمن مقاومت خواهند کرد و پیروز نهایی این مردم‌اند و به یاری خداوند دیری نخواهد گذشت که سعودی در این جنایات شکست خواهد خورد و مردم یمن درسی تاریخی به آنها خواهند داد.

وی اضافه کرد: خویشتن‌داری الحوثی‌ها در حملات سعودی به دلیل نشان دادن مقاومت مردم یمن به جهانیان است.

ولایتی در خصوص آنکه چرا شیعیان الحوثی احیانا هیچ واکنشی به حملات عربستان نشان نمی‌دهند گفت: آنها خیلی عاقلانه ‌عمل کردند به نظر من یکی از دلایلی که این گروه خویشتن‌داری از خود نشان دادند که افکار عمومی جهان بداند که مردم یمن که همیشه پیشتاز مبارزات منطقه بودند و از فلسطین حمایت می‌کردند در برابر حملات سعودی این چنین مقاومت کردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در حال حاضر قریب به سه هفته است که حملات سعودی علیه یمن ادامه دارد و تنها گناه مردم یمن در این زمینه آن است که می‌خواهند سرنوشت خود را با دستان خود رقم زنند. 


انتهای پیام/



 

برچسب ها: عربستان ، یمن ، حملات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار