شرمن: بهترین راه‌حل، توافق با ایران است/ حمله به ایران برنامه هسته‌ای این کشور را متوقف نمی‌کند

معاون وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد بهترین گزینه واشینگتن برای توافق با ایران راه‌حل دیپلماتیک است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، معاون وزیر خارجه آمریکا به رسانه‌های رژیم صهیونیستی گفت بهترین گزینه واشینگتن برای توافق با ایران راه‌حل دیپلماتیک است و حمله نظامی نمی‌تواند برنامه هسته‌ای این کشور را متوقف کند.

مصاحبه "وندی شرمن" دوشنبه انجام شد؛ وی در این مصاحبه تصریح کرد: هیچ «فرمول یا گزینه‌ای نمی‌تواند موثرتر از مسیر دیپلماتیک باشد.»  

به گفته او هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی یا آمریکا تنها می‌تواند (برنامه هسته‌ای) ایران را یک تا سه سال به تعویق بیندازد.

رئیس تیم مذاکره ‌کننده آمریکا در گفت و گوهای هسته‌ای ایران، در بخشی از تلاش واشینگتن برای انتقال پیامی اطمینان بخش به رژیم صهیونیستی و لابی آن در آمریکا، با خبرنگاران صهیونیست گفت‌وگو کرده است.

معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرد توافقی جامع و تفصیلی با ایران تا پایان ضرب‌الاجل میسر باشد.

ایران و کشورهای 1+5 پس از هشت روز مذاکرات فشرده و حساس در شهر لوزان سوئیس، سرانجام 13 فروردین (دوم آوریل) درباره چارچوب توافق نهایی به تفاهم دست یافتند.

هر دو طرف تلاش می‌کنند تا تاریخ 10 تیر که پیشتر به عنوان آخرین ضرب‌الاجل تعیین شده بود، به یک توافق نهایی دست یابند.

در همین حال، ماری هارف معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد گفت‌وگوهای کارشناسی درباره توافق نهایی هسته‌ای با ایران می‌تواند از هفته آینده آغاز شود، اما هنوز چیزی دقیقا مشخص نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار