رئیس دومای روسیه: آمریکا به دنبال استعمار اروپا است

"سرگئی ناریشکین،" رئیس مجلس دومای روسیه، تنش های بوجود آمده در اروپا و جهان را سیاستی استعمار‌طلبانه از سوی آمریکا دانست.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایتارتاس؛ "سرگئی ناریشکین،" رئیس مجلس دومای روسیه، سیاست خارجی آمریکا را استعمار‌طلبانه توصیف کرد. وی در این باره گفت: شکل گیری گروههای تروریستی و بروز جنگ در گوشه و کنار جهان همگی با طرح و نقشه قبلی صورت گرفته است. این ماجرا نشان می‌دهد هنوز میل به استعمار از سوی ابر‌قدرتها وجود دارد.

ناریشکین در ادامه افزود: وجود همیشگی جنگ در جهان منافع زیادی برای آمریکا دارد. علاوه بر فروش تجهیزات نظامی، تحریم های اقتصادی نمونه‌ای پنهان از این منافع هستند. همیشه در نقاط مختلف جهان کشورهایی وجود دارند که از سوی آمریکا تحریم شده‌اند. اروپا نمی‌تواند با کشورهای تحریم شده ارتباط اقتصادی داشته باشد و ناچار است بخش اصلی قراردادهای تجاری خود را با آمریکا امضا کند. این روش نتیجه‌ای جز مستعمره شدن کشورهای اروپایی در‌پی ندارد.

از شهروندان اروپایی می‌خواهم نگاه عمیق‌تری به مسائل روز جهان داشته باشند. برادران اوکراینی ما باید بدانند چه کسی خارج از مرزهای این کشور بر امور داخلی آن نظارت و دخالت دارد. اجرا نشدن توافقنامه صلح مینسک و طولانی شدن جنگ داخلی در اوکراین نتیجه ای جز حضور مداوم آمریکا در اروپا به دنبال نخواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار