" نظر بزرگان خارج از گود بسکتبال باید پرسیده شود"

سامری: رده پنجم با نهم این لیگ چه فرقی دارد؟

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان اعتقاد دارد به جز 3 تیم اول و گرگان که چهارمی آن در لیگ حرفه ای مشخص شده است، تیم های دیگر هیچ انگیزه ای برای لیگ حرفه ای ندارند.

حماد سامری سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد اعتراضات زیاد امسال نفت به داوران و دیسکالیفه هفته قبل خود توضیح داد: ما واقعا اعتراض زیادی در لیگ حرفه ای نسبت به داوران نداشتیم و در بازی هفته قبل هم اشتباهی پیش آمد. زمانی که از سوی داوران فول فنی دریافت کردم، ناظر بازی برای صحبت مرا فراخواند اما چون داور احساس کرد که در حال ادامه اعتراض هستم، با یک سوء تفاهم، دیسکالیفه (اخراج) من را اعلام کرد.

وی در مورد توپ های لحظه آخر در بازی های نفت آبادان گفت: در این فصل 5 توپ لحظه آخر سرنوشت بازی های ما را تعیین کرده است که هیچ کدام به نفعمان نبود یعنی یا گل زدیم که به ثمر نرسیده است یا امتیاز لحظه آخر را دریافت کرده ایم.

حرف اول با برنامه فعلی فرق داشت

سامری که پیش از این گفته بود از پلی آف چهار تیمی لیگ حرفه ای خبر نداشته است، در مورد مشخص بودن این برنامه از ابتدای لیگ گفت: ما در تمام جلسات لیگ شرکت داشتیم. در جلسه اولی که با حضور محمود مشحون برگزار شد، حرف این بود که به خاطر کمبود وقت، لیگ ملی با پلی آف چهار تیمی و لیگ حرفه ای با پلی آف هشت تیمی برگزار شود. به هیچ وجه در جلسات دیگر هم بحثی راجع به چهار تیمی بودن پلی آف لیگ حرفه ای نبود. 

وی ادامه داد: چند نکته در مورد لیگ حرفه ای با این برنامه ریزی وجود دارد. اول اینکه تکلیف تیم گرگان به عنوان تیم چهارم مشخص است و سایر تیم هایی که برای بازیکن خارجی هزینه کرده اند، هیچ شانسی برای رسیدن به پلی آف ندارند. حالا رده پنجم با نهم چه فرقی دارد؟ با این شرایط هیچ انگیزه ای برای سایر تیم ها نمانده است و جمع کردن یک تیم بدون انگیزه برای مربی بسیار سخت است. از طرفی گفته اند که وقت برای پلی آف هشت تیمی وجود ندارد. اگر وقت نیست چرا فینال و نیمه نهایی هفت مسابقه ای شده است؟ 

نظر بزرگان پرسیده شود

سامری تاکید کرد: اگر به جای مراحل نهایی هفت مسابقه ای، شرایطی ایجاد می شد که هشت تیم در مرحله پلی آف شرکت داشته باشند، انگیزه های لیگ حرفه ای هم بیشتر می شد. البته شاید در این شرایط به نظر برسد که برای تیم خودمان این مسائل را مطرح می کنم اما پیشنهادم این است که برای فصل بعد دوستان منتقد و کارشناس خارج از لیگ را هم دعوت کنند تا با نظر بزرگان بسکتبال یک برنامه نهایی مناسب تهیه شود.

سرمربی نفت آبادان گفت: در حال حاضر تنها افراد شرکت کننده در لیگ نسبت به شرایط برگزاری نظر می دهند و هر کسی هم براساس منافع و شرایط تیم خود صحبت می کند. اما کمیته فنی باید با نظر صاحبنظران از بین 2 یا 3 برنامه مورد نظر آنها یک برنامه کامل را انتخاب کنند و هر سال نیز از همان برنامه برای برگزاری لیگ استفاده کنند. 

وی ادامه داد: ما هر سال طبق آزمون و خطا پیش می رویم. قطعا سال بعد برنامه فعلی لیگ اجرا نمی شود و این شرایط به نفع بسکتبال ما نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، لیگ حرفه ای ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار