هفته سیزدهم لیگ حرفه ای بسکتبال؛

دومین برد دانشگاه آزاد مقابل پتروشیمی/قهر مهران شاهین طبع و اعتراض تماشاگران ماهشهری

تیم بسکتبال دانشگاه آزاد موفق به شکست پتروشیمی در هفته سیزدهم لیگ حرفه ای بسکتبال شد. هواداران ماهشهری از این باخت خانگی ناراضی بودند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم های بسکتبال پتروشیمی بندرامام و دانشگاه آزاد تهران، صدرنشینان جدول رده بندی لیگ حرفه ای امروز در خانه پتروشیمی بر سر رده اول لیگ وارد رقابت شدند.

هر دو تیم بازی را با یک یار خارجی شروع کردند و ویدنف از دانشگاه آزاد اولین امتیاز بازی را ثبت کرد.

کوارتر اول بازی با توجه به دفاع هر دو تیم بسیار کم امتیاز بود و هیچ کدام از تیم ها تا دقیقه نهم به 10 امتیاز نرسیدند اما پتروشیمی با پرتاب صمد نیکخواه اولین تیمی بود که دو رقمی شد. کوارتر اول بازی هم با نتیجه 13 بر 9 به نفع این تیم تمام شد.

 3 امتیازی های پیاپی پترو


صمد نیکخواه که از ابتدا بازی خوبی برای پتروشیمی انجام داده بود با پاس های خود برای هم تیمی ها موقعیت ایجاد می کرد و تا پایان نیمه نیز 7 پاس گل را ثبت کرد.

دانشگاه آزاد در اوایل کوارتر دوم با دانک نمایشی محمد حسن زاده یک بار از پتروشیمی پیش افتاد اما با دفاع شدیدی که روی ویدنف با کمک صمد و آفاق انجام می شد، بازیکن خارجی این تیم هم محدود شده بود. از طرفی پرتاب های 3 امتیازی موفق اکبری، آفاق و نساج پور به برتری دوباره پتروشیمی انجامید. نساج پور از اواسط کوارتر دوم برای اولین بار وارد میدان شده بود.

3 خطایی شدن میثم میرزایی و صمد نیکخواه برای دانشگاه آزاد فرصتی ایجاد کرد که تا پایان نیمه به یک امتیازی پتروشیمی برسد. نیمه اول در نهایت با نتیجه 36 بر 35 به نفع پتروشیمی تمام شد.

بهنام یخچالی با 5 امتیاز و 5 ریباند بهترین بازیکن آماری پترو و محمد حسن زاده با 7 امتیاز و 4 ریباند در کنار حامد حسین زاده با 8 امتیاز بهترین بازیکنان آماری دانشگاه آزاد بودند.

در حالی که دانشگاه آزاد 7 پرتاب 3 امتیازی ناموفق از 8 اقدام داشت، پتروشیمی در این نیمه 5 پرتاب 3 امتیازی موفق ثبت کرد و با 23 ریباند مقابل 19 ریباند دانشگاه عملکرد بهتری هم در این زمینه داشت.

برتری دانشگاه در شروع نیمه دوم

آزاد شدن ویدنف در شروع نیمه دوم باعث تحرک بیشتر حملات دانشگاه آزاد و 8 امتیاز بدون جواب شد.

صمد نیکخواه هم که در نیمه اول 3 خطا داشت با احتیاط بیشتری بازی می کرد اما در دقیقه سوم نیمه دوم با چهارمین خطا مواجه شد.

میثم میرزایی دیگر بازیکن چهار خطایی بازی بود و محمد حسن زاده یکی از بهترین بازیکنان دانشگاه در بازی هم در سوی دیگر میدان به همین سرنوشت دچار شد.

با این اوصاف دو تیم در اواسط کوارتر سوم در امتیاز 46 برابر شدند.

پتروشیمی بعد از یک کوارتر برتری دانشگاه آزاد، با پرتاب های 3 امتیازی حامد آفاق و بهنام یخچالی به علاوه پنالتی صمد نیکخواه با چهار امتیاز پیش افتاد. هر یک از این حرکات هم با واکنش های جالب تماشاگران حاضر در سالن بعثت مواجه می شد.

تیم میزبان کوارتر سوم را هم با نتیجه 24 بر 21 برد.

کوارتر تعیین کننده

پتروشیمی در کوارتر چهارم به فکر حفظ نتیجه و دانشگاه به فکر جبران بودند. تیم ماهشهری تا دقایق آخر در حفظ نتیجه موفق بود  اما با پرتاب 3 امتیازی حامد حسین زاده بازی در یک دقیقه آخر با نتیجه 70 - 70 برابر شد.

یک خطا و دو پنالتی موفق روزبه ارغوان هم دانشگاه را با دو امتیاز پیش انداخت و با پنج خطایی شدن میثم میرزایی و پنالتی های ویدنف، اختلاف به 4 امتیاز رسید.

خطا و پنالتی های دو تیم در ثانیه های آخر ادامه پیدا کرد و در نهایت تیم دانشگاه با نتیجه 79 بر 72 برنده این بازی شد.

حسین زاده، ویدنف و صمد برترین های آماری

صمد نیکخواه با 22 امتیاز و 8 پاس گل به همراه حامد آفاق با 12 امتیاز و بهنام یخچالی با 8 امتیاز و 9 ریباند بهترین آمار را برای پتروشیمی داشتند.

حامد حسین  زاده با 21 امتیاز، 4 ریباند و 4 پاس گل موثرترین بازیکن زمین بود و ویدنف بهترین امتیازآور میدان با 24 امتیاز به علاوه 6 ریباند و 4 پاس گل بود.

محمد حسن زاده نیز 11 امتیاز، 10 ریباند و 4 پاس گل برای دانشگاه ثبت کرد.

حواشی مسابقه

هواداران پتروشیمی با یک پرچم برزیل به تشویق تیم خود می پرداختند.

مهران شاهین طبع در اواخر نیمه اول بعد از یک سوت، ابتدا تایم استراحت گرفت و به جای صحبت با بازیکنان خود، شروع به اعتراض نسبت به سوت های یکی از داوران کرد و با صدا کردن داور مزبور، اعتراض خود را به گوش وی رساند.

ماریچ بازیکن خارجی پتروشیمی که در مجموع توجه مسئولان این تیم را هم جلب نکرده است، پرتاب های پنالتی بدی در نیمه اول داشت. نرسیدن یک پنالتی به حلقه و گل نشدن پنالتی های دیگر وی نیز مورد توجه بود.

برخوردهای کوچک صمد نیکخواه و روزبه ارغوان از سال قبل ادامه پیدا کرده و در کوارتر سوم مسابقه، بر سر خطای ارغوان و واکنش صمد، برخورد کوچکی میان دو طرف پیش آمد.

یکی از هواداران پتروشیمی در کوارتر سوم با ناظر مسابقه به بحث پرداخت و تا آستانه اخراج از سالن هم پیش رفت.

برتری دوباره پتروشیمی در پایان کوارتر سوم، حرکات انفجاری تماشاگران ماهشهری را به همراه داشت.

محمد حسن زاده که بعد از یک برخورد با دهان پر از خون بازی می کرد در ثانیه های آخر کوارتر سوم از بازی بیرون رفت.

قهر شاهین طبع

مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد در شروع کوارتر چهارم به تصمیمات داوران اعتراض داشت و به خاطر سوت دیگری از رضا آذرافزا داور بازی، برای دقیقه ای با حالت قهر به رختکن رفت.

در حالی که حامد حسین زاده مالکیت یک توپ را زیر سبد پتروشیمی به دست آورده بود، اعلام جامپ بال از سوی داوران باعث شد که این بازیکن توپ را به شدت روی زمین بکوبد و یک تکنیکال دریافت کند.

هواداران پتروشیمی در دقیقه آخر مسابقه با پرتاب یک بطری آب، اعتراض خود را به عقب افتادن تیم نشان دادند. با این حرکت بازی برای دقایق کوتاهی تا خشک کردن زمین متوقف شد. بازیکنان دانشگاه آزاد هم در این زمان به خشک کردن زمین کمک کردند.

هواداران پتروشیمی در ثانیه های آخر با اطمینان از باخت تیم خود، به سرعت سالن را ترک کردند و تعدادی از آنها نیز بعد از پایان بازی در سالن مانده و خواستار توضیح در مورد باخت بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار