فعال بازار سرمایه مطرح کرد:

تعبیر ریزش صحیح نیست/بازاردر انتظار بازگشت به آرامش

گیوکی گفت:بنابراین شاید تعبیر صحیح تر از شرایط بازار به جای ریزش، بازگشت به شرایط عادی باشد. طبیعی است که این گونه رشد ها پایدار نبوده و افزایش قیمت و رونق حقیقی نیازمند رفع مشکلات اصولی و پایه ای و همچنین برطرف شدن ریسکهای بازار می باشد.

محمد رضا گیوکی فعال بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص روند بازار سرمایه در آخرین هفته فروردین گفت:بورس تهران در نخستین روزهای ابتدایی  امسال روندی مثبت را آغاز کرد تا  بیانگر روزهای مطلوب در بازار سرمایه  از آغاز سال باشدبه طوری که سهام شرکت‌های بورسی که در سال گذشته به کف قیمتی خود رسیده بود، بار دیگر مورد توجه اهالی تالار شیشه ای قرار گرفت و با افزایش روبرو شد.

وی تصریح کرد: این روند در روزهای  ابتدایی سال موجب رشد شاخص بورس شد.همچنین افزایش بی سابقه تقاضا برای خرید سهام شرکت های بانکی و خودرویی که بیشترین تاثیر را از رفع تحریم ها می پذیرند موجب شد حجم و ارزش معاملات بازار سرمایه به طرز قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

فعال بازار سرمایه با اشاره به عرضه‌ی سنگین حقوقی‌ها بیان کرد:اما عرضه‌های سنگین حقوقی‌ها در این هفته  و نیاز بازار به اصلاح شدن قیمت‌ها به عرضه‌های اولیه اضافه شده و این روند ریزشی را در این هفته برای بازار سرمایه رقم زد.

وی در توضیح شرایط بازگشت بازار سرمایه به روال عادی تصریح کرد:بنابراین شاید تعبیر صحیح تر از شرایط بازار به جای ریزش، بازگشت به شرایط عادی باشد. طبیعی است که این گونه رشد ها پایدار نبوده و افزایش قیمت و رونق حقیقی نیازمند رفع مشکلات  اصولی و پایه ای و همچنین برطرف شدن ریسکهای بازار می باشد.

فعال بازار سرمایه در خصوص خوش بینی اوضاع تالار شیشه‌ای گفت: خوشبختانه ریسک های سیستماتیک بازار تا حدودی در اواخر سال گذشته و امسال رفع شده است با این حال یکی از ریسک های مهم بازار که هنوز بر آن سایه گسترده است،  نرخ سود بانکی است که انتظار می رود این مساله  با توجه به کاهش نرخ تورم بر طرف شود.

گیوکی در پایان خاطر نشان کرد: حال حاضر به نظر می رسد جای نگرانی در شرایط بازاروجود نداشته و بازار در حال تصحیح واکنش های خود به اخبار و غربال کردن داده ها است تا به تعادل منطقی و متناسب برسد.

انتهای پیام/


برچسب ها: بورس ، ارزش ، رشد ، شرایط ، حقیقی ، حقوقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار