اصفهان؛

کشاورزان منطقه شمال اصفهان با بحران کم آبی دست و پنجه نرم می کنند

نماینده مردم شاهین شهر و میمه گفت :نگاه مسئولان استان تنها به بخش کشاورزی شرق است در حالی از زمین های خشک شمال استان اصفهان غافل شده اند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگوی اختصاصی با خبر نگار باشگاه خبر نگاران اصفهان با اعلام اینکه منطقه شمال استان اصفهان با کاشت بیش از 3هزار هکتار غله ،گندم و جو در سال های گذشته به عنوان مخزن غله استان شناخته شده بود افزود :متاسفانه در سال های اخیر نسبت به تامین آب زمین های کشاورزی منطقه ی شمال استان بی مهری شده است .

نماينده مردم شاهين شهر و ميمه  با اشاره به اینکه در سال گذشته سهم میزان آب کشاورزی داده شده به شرق و غرب استان 2برابرسهم آب منطقه شمال استان بوده است تصریح کرد: در حال حاضربا کمبود آب، شاهد افزایش زمین های خشک کشاورزی در این منطقه هستیم.

وی با اشاره به میزان کم بارندگی ها در شهرستان های بر خوار ،شرق شاهین شهر ومیمه در سال زراعی جدید نسبت به سال گذشته افزود:از موعد مقرر سهم آب داده شده به منطقه ی شمال چند روزی است که گذشته و خواسته ی ما از وزارت نیرو رسیدگی به وضعیت زمین های خشک منطقه ی شمال و تامین آب مورد نیاز کشاورزان در نیمه ی دوم فروردین ماه است .

نماینده  مردم شاهین شهر و میمه در پاسخ به اين سوال كه آينده كشاورزي در شمال اصفهان چه خواهد بود اظهار داشت: با یکپارگی اراضی کشاورزی،آبیاری تحت فشار و ترویج کاشت محصولاتی که میزان آب مصرفی کمتری نیاز دارند و استفاده از الگوهای مناسب برای کشت مي توان آينده خوبي براي كشاورزي اين منطقه متصور شد .

انتهای پیام/س

برچسب ها: وضعیت ، کشاورزی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.