اصفهان؛

ارزش کاشان، با وجود هنرهای سنتی و صنایع دستی آن افزایش می یابد

معاون وزیر امور اسلامی و رئیس امور حج جمهوری مالدیو،گفت: ارزش کاشان با وجود هنرهای سنتی و صنایع دستی آن افزایش می یابد.

دکتر عایشه مونیزا، در حاشیه بازدید از مرکز هنرهای سنتی و صنایع دستی میراث فرهنگی کاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت: کاشان شهری زیبا، تاریخی و جذاب برای وی است که می تو ان از آن به عنوان مقصد گردشگری و تاریخی بسیار جذاب و مهم نام برد.

وی، با اشاره به اینکه حتما هموطنانش را برای بازدید از کاشان دعوت خواهد کرد گفت: مهمان نوازی مردم کاشان و داشتن جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان از موارد مثبت و ارزشمند شهر کاشان است.

به گفته وی، باغ فین کاشان نیز خیلی تاریخی، بسیار زیبا و جذاب است و شهر کاشان با تاریخچه این باغ و سلطان های آن خیلی برایش مهم است.

رئیس امور حج جمهوری مالدیو، خوب نگه داشته شدن و حفظ آثار و ابینه تاریخی این شهر در طول تاریخ تاکنون را تاکید و تقدیر کرد و گفت: آشنایی با تاریخ ایران در شهری که با جاذبه های تاریخی و آثار زیبا از گذشتگان به جای مانده و مطرح است قابل وصف نیست.

مونیزا در ادامه در خصو ص گل محمدی کاشان گفت:این گل از برکت نام رسول خدا قابلیت شستشوی کعبه را گرفت.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون چنین عطری را تست کرده است افزود:عطر گل محمدی از برکت و شایستگی نامی است که برای آن انتخاب شده و از جاذبه های گردشگری مهم این شهر است.

به گفته وی،گلستان های گل محمدی کاشان که در شهر قمصر از آن بازدید کرد برایش بسیار جالب و غیرقابل باور است.

گفتنی است: دکترعایشه مونیزا معاون وزیر امور اسلامی و رئیس امورحج جمهوری مالدیو، سید ابوالحسن رضوانی سرپرست اداره ارتباطات بین الملل بعثه مقام معظم رهبری با هئیت پنچ نفره همراه از آثار و ابینه تاریخی کاشان، کارگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی، باغ فین، حمام سلطان امیر احمد، خانه تاریخی عامری ها، جاذبه های طبیعی قمصر و گلستان های گل محمدی طی سفر یکروزه خود به کاشان بازدید کردند و در پایان نیز به رسم یادبود هدایایی از سوغات و صنایع دستی کاشان یه نمایندگی از هنرمندان صنایع دستی و مردم این شهر توسط مهران سرمدیان، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان به دکتر عایشه مونیزا اهدا شد.

یادآور می شود: دکترعایشه مونیزا معاون وزیر امور اسلامی و رئیس سازمان حج جمهوری مالدیو با هیئت همراه، در سفر یکروزه خود به کاشان این شهر را به مقصد شهر مقدس قم ترک کرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.