اصفهان؛

آمادگی 1370 تخت اقامتی در کاشان برای اسکان مسافران بهار

مسوول کمیته آمار و پردازش اطلاعات ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان گفت: 1370 تخت اقامتي در کاشان برای اسکان مسافران بهار در نظر گرفته شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا عبداله‌زاده، در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحيه ستاد هماهنگي خدمات سفر شهرستان كاشان گفت: باغ تاریخی فین با یک میلیون و 224 هزار و 221 بازدید کننده داخلی و خارجی از روز اول فروردین تا 15 بهمن ماه امسال در صدر بازدیدهای آثار و اماکن تاریخی کاشان قرار گرفته‌است.

وی، یک میلیون و ۸۸۳ هزار و ۲۱۶ نفر را گردشگران داخلی و خارجی از روز اول فروردین تا 15 بهمن ماه امسال برشمرد و گفت: یک میلیون و ۸۰۶ هزار و ۶۶۷ نفر از این تعداد را گردشگر داخلی و 765 هزار و 49 نفر از آنها گردشگر خارجی هستند.

به‌گفته‌وی، طباطبایی‌ها با 121 هزار و 668 نفر بازدیدکننده، بروجردی با 105 هزار و 885 نفر بازدیدکننده و خانه‌ تاریخی عباسی با 73 هزار و سه نفر در رده دوم تا چهارم بازدیدهای آثار و اماکن تاریخی کاشان قرار گرفته‌است.

مسوول کمیته آمار و پردازش اطلاعات ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان، تپه‌های باستانی سیلک با 61 هزار و 676 نفر بازدیدکننده، حمام سلطان‌میراحمد با 61 هزار و 133نفر بازدیدکننده و موزه ملی با 117 هزار و 906 نفر بازدیدکننده در ردیف پنجم تا هفتم طی این مدت را یادآو رشد و گفت:در مجموع 99 هزار و 208 مسافر داخلی و خارجی نیز در مراکز اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و  اقامتگاه سنتی شهرستان اسکان یافتند که 27 هزار و  755 نفر آن مسافران داخلی و 71 هزار و  453 سه نفر آن مسافران خارجی بودند.

عبداله‌زاده در ادامه آمادگی 1370 تخت اقامتي برای اسکان مسافران نوروزی در قالب 9 هتل، سه هتل آپارتمان، 13 اقامتگاه سنتی و 6 مهمانپذیر را خاطرنشان‌کرد و گفت: ۱۰۰ خانه استیجاری نیز در قالب خانه مسافر با 500 تخت، 27 حسینیه، دو کمپ اسکان و چهار بوستان زیر پوشش ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان نیز علاوه بر این تعداد تخت اقامتی با همکاری اعضای این ستاد برای گردشگران در ایام نوروز مهیا شده است.

وی با اشاره به تعداد بیش از یکهزار و 700 اثر تاریخی شناسایی شده در شهرستان کاشان گفت: 318 بنای تاریخی از این تعداد تاکنون در فهرست آثار ملی ثبت شده است كه از این تعداد 83 خانه، 37 بقعه متبرکه،20 تپه و محوطه باستانی، 28 آب انبار، 18 کاروانسرا، قلعه و تیمچه، هفت حمام، 30 مسجد و حدود 80 اثر از سایر بناهای شهرستان کاشان و 15 اثر فرهنگی به عنوان میراث معنوی در فهرست آثار ملی ثبت شده است

عبداله‌زاده، برگزاری جلسه آموزشی – توجیهی نرم افزار متمرکز اخذ آمار شهرستان کاشان با حضور مدیران و كارشناسان مراکز اقامتي را تاکید کرد و گفت:نرم افزار متمرکز اخذ آمار شهرستان کاشان شامل مراکز اقامتی ، ابنیه تاریخی ، ورودی شهرها ، حوادث و نظارت و بازرسی است.

به‌گفته‌وی،این سامانه در بخش مراکز اقامتی شامل ثبت روزانه آمار مسافرین داخلی و خارجی ، ضریب اشغال اتاق ها ، تعداد ورودی مسافرین داخلی و خارجی ، تعداد خروجی مسافرین داخلی و خارجی است.

دبیر کمیته گردشگری الکترونیکی شهرستان کاشان با تاکید بر اینکه آمارهای گردشگری در ایران به صورت عموم دقیق و کامل نیست و عدم تمرکز اطلاعات آماری در بحث گردشگری یکی از معضلات زیر ساختی است افزود: دست یافتن به آمار جامع و کامل گردشگری در شهرستان کاشان هدف از تولید و طراحی این نرم افزار است که این مهم خود می تواند برای تصمیم گیری و برنامه ریزی دقیق مدیران در زمینه گردشگری کمک شایانی ارائه دهد.

عبداله‌زاده اظهارداشت:  این نرم افزا به همت کمیته آمار و پردازش اطلاعات ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان و با حمایت شهرداری کاشان و واحد گردشگری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری طراحی و تولید شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار