اصفهان؛

هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی کاشان شایسته دریافت گواهینامه هنری

13 هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی کاشان گواهینامه درجه های یک، دو و سه هنری دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسوول واحد صنایع دستی اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت:9 نفر از این تعداد در 9 رشته شایسته دریافت گواهینامه درجه دو و سه هنری شدند که به زودی لوح اعطای درجه هنری پس از امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این هنرمندان اعطا می‌شود. 
محمد بینوا،افزود: آقایان غفار سردابی،علیرضا هاشم زاده و مصطفی مازندرانیان در رشته زیلو بافی نشان هنری درجه 2،آقای سید علی همتی در رشته مخمل نقش برجسته نشان هنری درجه 2 و مهدی محتشمی در رشته نساجی سنتی نشان هنری  گواهینامه درجه 3 موفق شدند.
وی افزود:ابوالفضل کاظمی در رشته شعربافی نشان هنری درجه 3،حسین زارعی در رشته سفال نشان هنری درجه 3،محسن زارعی در رشته مرمت بنا نشان هنری درجه 3،مهدی سقازاده،مرتضی شبانی و امیرحسین پرنیان در رشته مرمت تزئینات معماری درجه 3 و سرکار خانم معصومه بینوا در رشته ابریشم بافی نشان هنری درجه 3 دریافت کردند.
بینوا افزود:سال گذشته نیز  آقایان سید خلیل یاالله و محمود جلالتی نیز موفق به دريافت نشان درجه یک  هنری در رشته های مخمل بافی و شعربافی و زری  شدند.
به گفته وی، كسب اين موفقيت برای هنرمندان کاشانی گام موثر در معرفي و شناسایی صنایع دستی و هنرهای سنتی این شهرستان است.
مدیر کارگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی کاشان،در ادامه گفت: برخی پرونده این هنرمندان پس از بررسی‌های لازم در ماه های گذشته به دبیرخانه‌ شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاده شد، شورا نیز پس از بررسی این پرونده‌ها، سیزده نفر از هنرمندان صنایع دستی کاشان را در 9 رشته شایسته دریافت درجه دو و سه هنری دانست که به زودی لوح اعطای درجه هنری پس از امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این هنرمندان اعطا می‌شود.
بینوا، با اشاره به قدمت 7 هزار ساله تاریخ صنایع دستی کاشان از مشاهدات و مستندات تپه‌هاي ‪ باستاني سيلك افزود: این محوطه باستانی قدیمی ترین مرکز استحصال نقره در جهان و مهمترین مرکز سفالگری و فلزگری در ایران بوده است.
وی تصریح کرد:با توجه به آثار پارچه به دست آمده بر روی تعدادی از سفال های این محوطه بیانگر وجود صنعت نساجی در آن نیز است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار