بیرجند؛

درآمد 6 میلیارد تومانی تولید فرش در خراسان جنوبی

بافت فرش مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی پارسال حدود 6 میلیارد تومان درآمد نصیب استان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با اشاره به بافت حدود 13 هزار مترمربع فرش توسط مددجویان این نهاد درسال گذشته گفت: 8 هزار متربع مربع فرش دستباف با درآمد حدود 4 میلیارد تومان درتهران و حدود 5 هزارمترمربع از طرحهای مشاغل خانکی با درآمد حدود 2 میلیارد تومان در سطح استان به فروش رسید.

خزاعی عرب، با اشاره به اجرای 2 هزار و 900 طرح در استان توسط این نهاد گفت: از این تعداد هزار و 700 طرح امداد و هزار و 150 طرح مشاغل خانگی بوده که بیش از 4 هزار و 500 نفر بافنده طی یکسال حدود 13 هزار مترمربع فرش دستباف را بافتند.

به گفته معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی، در شرق و مرکز استان بیشتر نقشه های ریزه ماهی و خشتی ، غرب استان، نائین و افشان و نقشه غالب استان ریزه ماهی و لچک ترنج است.

خراعی تصریح کرد: شهرستان سربیشه با 27 درصد و درمیان با حدود 18 درصد بیشترین تولید فرش را توسط مددجویان این نهاد را در سال گذشته داشته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با اشاره به مقام اول کشوری توسط مددجویان این نهاد در زمینه متراژ و تولید فرش ، علت اصلی این امر را سخت کوشی و پشتکار مردم این منطقه ، قدمت طولانی فرش بافی در استان و علاقه این مردم عنوان کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.