رییس سازمان نظام پزشکی:

جامعه پزشکی کشور از تکدر خاطر مزمن رنج می‌برند

دکتر زالی با بیان اینکه جامعه پزشکی کشور از تکدر خاطر مزمن رنج می‌برد، گفت: پزشکان عمومی از بی‌عدالتی مزمن ناشی از نگاه هویتی در رنج هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در دوازدهمین همایش علمی کاربردی پزشکان عمومی با بیان اینکه جامعه پزشکی در سراسر کشور بار اصلی ارائه خدمات را بر عهده دارد ،گفت: گروه‌های پزشکی علی‌رغم بی‌انصافی‌ها و ناجوانمردی‌ها هیچگاه از ارائه خدمت فروگذار نکرده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه امروز کارنامه جامعه پزشکی به نقطه عطف خود رسیده که اوج این افتخار مربوط به مشارکت جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس بوده است، تصریح کرد: طی سالهای اخیر با وجود تلخی‌های ناشی از تحریم‌ها این جامعه همچنان مشغول ارائه خدمت است. 

رئیس سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه پزشکی کشور از تکدر خاطر مزمن رنج می‌برد و به جای تکریم مورد هجمه قرار می‌گیرد، گفت: بسیاری‌ از هجمه‌ها به جامعه پزشکی از جنس رشک ورزی است. 

وی تاکید کرد: در شروع سال جدید موج مدیریت‌شده رسانه‌ای بر روی جامعه پزشکی در کل کشور استمرار یافت در حالی که این گروه از همکاران در نقاط دور افتاده کشور در نقاط مرزی حضور یافته و مشغول ارائه خدمت هستند. 

دکتر زالی با تاکید بر اینکه متاسفانه در تامین جبران خدمات پزشکان عمومی دچار کمبود بسیاری هستیم، ادامه داد: اگر امروز جامعه پزشکی به جای تکریم مورد هجوم قرار می‌گیرد موضوع صنفی نبوده بلکه خدشه دار شدن اعتماد مردم و پزشکان منجر به آسیب بیماران خواهد شد. 

رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: پزشکان عمومی از بی‌عدالتی مزمن ناشی از نگاه هویتی رنج می‌برند و حل مشکلات جامعه پزشکی با احیای طب عمومی کشور ممکن خواهد بود. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار