مدیرکل دفتر امور زنان و نهاد خانواده جمعیت هلال احمر خبر داد:

فعالیت ۱۰ هزار بانو در پست های نوروزی

مدیرکل دفتر امور زنان و نهاد خانواده جمعیت هلال احمر، افزود: در ایام نوروز بیش از ۱۰هزار دختر جوان در پست های ایمنی و سلامت، ۱۹۰۰ امداد گر خانم، حدود ۱۲۴ پزشک و پرستار خانم به صورت دایم و ۸۶ پزشک و پرستار خانم به صورت آنکال در پایگاه های امداد نجات نوروزی مشغول به خدمت و فعالیت بودند.

 
فعالیت ۱۰ هزار بانو در پست های نوروزی
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، فرح‌ناز رافع مدیرکل دفتر امور زنان و نهاد خانواده جمعیت هلال احمر در مراسم بزگداشت هفته زن، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به حضور انگشت شمار همکاران خانم در پست های مدیریتی هلال احمر اظهار کرد: امیدواریم که بانوان ما با همت فزاینده خود بتوانند نشر دهنده عشق، محبت، ایثار و دوستی در کشور باشند که اساس و پایه تشکیل جمعیت های ملی و صلیب سرخ های جهانی است.

رافع در ادامه گفت: زنان با توسعه محبت و عشق می توانند نقش بسیار مهمی در عرصه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور زنان و نهاد خانواده جمعیت هلال احمر، افزود: در ایام نوروز بیش از ۱۰هزار دختر جوان در پست های ایمنی و سلامت، ۱۹۰۰ امداد گر خانم، حدود ۱۲۴ پزشک و پرستار خانم به صورت دایم و ۸۶ پزشک و پرستار خانم به صورت آنکال در پایگاه های امداد نجات نوروزی مشغول به خدمت و فعالیت بودند.

وی با اشاره به صحبت های رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت همسر امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه زن کسی است که می تواند جامعه را متحول کند و به سوی پیشرفت هدایت کند، اظهار امید واری کرد که به زمانی برسیم که به زنان در فعالیت های بشر دوستانه به عنوان جنس دوم نگاه نشود.

مدیرکل دفتر امور زنان و نهاد خانواده جمعیت هلال احمر و مشاور رییس جمعیت هلال احمر در ادامه اظهار امیدواری کرد که بتوانیم این تغییر نگرش نسبت به فعالیت زنان جمعیت هلال احمر را نهادینه کنیم تا از این ظرفیت در بیشبرد اهداف جمعیت استفاده بهینه برده شود.

رافع در پایان گفت: من ایمان دارم شما زنان جمعیت می توانند جامعه را تغییر دهید و با حضور خود می توانید تاریخ جمعیت را به گونه ای بنگارید که آیندگان بر شما آفرین بگویند.

مدیرکل هسته مرکزی گزینش :مهربانی و گره گشایی از صفات بارز حضرت فاطمه(س) است که باید در همه هلال احمری ها وجود داشته باشد.

بنا براین گزارش خانم احمدی مدیرکل هسته مرکزی گزینش جمعیت هلال احمر در این مراسم ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز مادر و ولادت امام خمینی(ره) اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی از خلق انسان یک هدف داشت و آن اکمال است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کمال انسان در شباهت یافتن به ذات خداوند است، گفت: وجود معصومین و ائمه اصلی ترین نقش را در ایجاد این شباهت ایفا می کند.

مدیرکل هسته مرکزی گزینش جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) متعلق به نسل بشریت است، گفت: از صفات حضرت فاطمه مهربانی، عطوفت، خیرخواهی، سخت کوشی بود که همگی صفات مشترکی در بین زنان و مردان است.

احمدی با تاکید بر اینکه مهربانی و گره گشایی از بارزترین صفات حضرت فاطمه است، افزود: ما مزین به نام هلال احمر هستیم و باید دارای دو وجه متمایز روحیه داوطلبی و امدادگری باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه هلال احمری ها باید مرد روزهای بحران باشند و در قبال دیگران احساس مسئولیت کنند، اظهار کرد: یکی از ثمره های عالم رسیدن به آرامش است و نتیجه کمک رسانی به دیگران، دست یابی به احساس آرامش است.

مدیرکل هسته مرکز گزینش جمعیت هلال احمر در پایان با تاکید بر اینکه یکی از اهداف هلال احمر تسکین آلام بشری است، اظهار کرد: مهربانی، تحمل، تعادل، گذشت و سلامت روح باید در وجود همه کارکنان هلال احمر باشد تا بتوانیم به تسکین آلام بشری کمک کنیم.

یادآور می شود دکتر سید امیرمحسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال احمر پیش از این در پیامی به مناسب روز زن خاطر نشان کرده بود:«ما مفتخریم با جمع بانوان امدادگر و داوطلبی همراه هستیم که با عشق و علاقه وافری که به خاندان اهل‌بیت (ع) و همینطور تعلق خاطری که به آرمان‌های انقلاب اسلامی و دیدگاه‌های امام (ره) به عنوان مبدا و مبدع انقلاب اسلامی دارند.، فرصت‌هایی برای تجلی و حضور مهر و همدلی و ساختن چشم‌انداز امید، بخشی از توسعه حمایت از زندگی و سلامت در ایران اسلامی را فراهم آورده‌اند.»

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پایان این پیام آورده است: «اینجانب در ایام خجسته گرامیداشت مقام والای زن و روز مادر، فرصتی مغتنم شمرده و ضمن تبریک به همه هموطنان به‌ویژه خانواده بزرگ جمعیت هلال‌احمر و ارج نهادن به خدمات ارزنده بانوان شاغل در آن، در سالی که به ابتکار مقام عظمای ولایت، "سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی" نام گرفته است، عنایت پروردگار برای یکایک آنها و حضوری پرعیار و روزهایی کامگار از ساحت حضرت یار می‌طلبم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار