در نشست خبری مطرح شد:

بهره مندی بیش از 300 هزار نفر از خدمات نوروزی هلال احمر

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور گفت:در نوروز 95 چهار طرحی که از سال 94 تدوین و برنامه ریزی شده بود در سراسر کشور به اجرا در آمد و بیش از300 هزار نفر از این خدمات بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور در نشست خبری تشریح فعالیت‌ها و خدمات طرح‌های نوروزی اظهار داشت: در ایام نوروز چهار طرحی که از سال 94 تدوین و برنامه ریزی شده بود در سراسر کشور به اجرا درآمد و  بیش از 300 هزار نفر از این خدمات که توسط خیرین و داوطلبان ارائه شده بود بهره مند شدند.

وی گفت: در طرح فرشتگان رحمت بسته‌هایی توسط خیرین بالغ بر 130 هزار نفر از افرادی که توسط مددکاران شناسایی شده‌ بودند اهدا شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور افزود: در این طرح به 32 درصد از زنان سرپرست خانوار،37 درصد بیماران نیازمند،15 درصد سالمندان،9 درصد از همسران زندانیان،37 درصد از بیماران نیازمند و7 درصد معلولان خدمت رسانی شد.

رافع با بیان این‌که در طرح فرشتگان رحمت علاوه بر سبد‌های عیدانه، سبدهای فرهنگی با کمک نماینده ولی فقیه تهیه و به افراد اهدا شد، گفت:  در راستای اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در تلاش هستیم تا توانمند سازی زنان سرپرست خانوار بهبود یابد.

وی در ادامه در خصوص طرح داوطلب یار امداد و نجات که در ایام نوروز اجرایی شد، بیان کرد: در این طرح بیش از2 هزار پزشک و پیراپزشک به ارائه خدمت به مسافران نوروزی پرداختند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور با بیان این‌که بیش از 4 درصد از سالمندان تحت پوشش طرح نیابت قرار گرفته‌اند ،گفت:  در این طرح  رسیدگی به خانواده شهدای امدادگر، سایر شهدا و همچنین به 14 هزار سالمند در راس امور بود.

رافع با بیان این‌که طرح مروجین سلامت از دیگر طرح‌های اجرا شده در نوروز 95 بود، تصریح کرد: در این طرح تلاش کردیم تا نگرش مردم را نسبت به رانندگی توسط آموزش و پرورش و رسانه‌ها تغییر دهیم تا آمار تصادفات جاده‌ای و میزان تلفات حاصل از آن کاهش پیدا کند.

وی گفت: در ایام نوروز چهار طرحی که از  سال 94 تدوین و برنامه ریزی شده بود در سراسر کشور به اجرا درآمد که بیش از300 هزار نفر از این خدمات که توسط خیرین و داوطلبان ارائه شده بود بهره مند شدند.

*مجموعه فعالیت‌های سازمان داوطلبان در سال 95

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور در ادامه به تشریح مجموعه‌ فعالیت‌های برنامه ریزی شده این سازمان در سال 95 پرداخت و بیان کرد: با توجه به رهنمود مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص شعار اقتصاد مقاومتی اقدام عمل در تلاش هستیم اقدامات بشر دوستانه از جمله کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرها و کلانشهر‌ها را در راس امور خود قرار دهیم.

رافع ادامه داد: از دیگر مهم‌ترین برنامه‌های سال 95 توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور است که بر این اساس در هر استان مناطقی را به عنوان پایلوت در نظر گرفته و طرح سازمان را در آن مناطق اجرایی می‌کنیم.

وی با بیان این‌که طرح سلامت یار در سال 94 تنها به صورت یک نظریه بود، بیان کرد: در تلاش هستیم این طرح در سال 95 اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور با بیان این‌که  از ابتدای اردیبهشت ماه سفرنامه امید آغاز می‌شود،گفت: این طرح در استان قم به عنوان اولین استان در کشور اجرایی می‌شود.

انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار