سینما در هفته‌ای که گذشت:

دیدار نوروزی ایوبی و جنتی در خانه سینما/ اظهارات آهنگساز خارجی در خصوص مجید مجیدی/ گلایه‌ سردار سلیمانی از ساخت مستند «سردار»

سینما در این هفته با حضور ایوبی رئیس سازمان سینمایی و جنتی وزیر ارشاد در خانه سینما و گلایه سردار سلیمانی از ساخت فیلمی با محوریت شخصیت خود همراه بود.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، در هفته‌ای که گذشت سینما با دیدار نوروزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمائی با اعضای خانه سینما، مقدمات برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم   فجر، گلایه‌ سردار سلیمانی از ساخت فیلم سردار، استعفای یک عضو سینمائی، آغاز به کار جشنواره فیلم سماء و اظهارات بهروز افخمی در خصوص فیلم روباه  مواجه بود. 

بنابر این گزارش روز شنبه بیست‌ودوم فروردین ماه قرار بود دیدار نوروزی رئیس سازمان سینمائی با خانه سینما انجام شود که در این دیدار "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وی همراه بود. 

در این دیدار علاوه بر "حجت الله ایوبی" رئیس سازمان سینمایی و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علی ربیعی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشت که سخنان وی با تشویق‌های حضار رو به رو شد. همچنین افتتاحیه جشنواره فیلم سماء نیز در سینما فلسطین برگزار شد که ایوبی به دلیل حضور در خانه سینما در آن جا حاضر نشد. 

فیلم "ماهی و گربه" به کارگردانی "شهرام مکری" در ادامه اکران‌های دنباله‌دار، به دانشگاه "یو سی ال ای" آمریکا نیز رسید. 

این فیلم پس از چند جلسه اکران و نقد در دانشگاه‌های متعدد آمریکایی از سوی زنجیره موزه‌های هنر زیبای ایالات متحده به "شهرام مکری" اهدا شد و سپس فیلم‌های برگزیده اکران‌های دوره‌ای در دانشگاه "یو سی ال ای"‌ اکران و با حضور کارگردان‌ها نقد شدند. 

جشنواره بین‌المللی فیلم فجر یا همان بازار فیلم تهران از 5 تا 12 اردیبهشت در تهران برگزار خواهد شد. در این جشنواره بالغ بر 75 شبکه تلویزیونی، شرکت، مدیر فستیوال و مهمان شرکت خواهند داشت. 

در این جشنواره خبرنگاران خارجی نیز حضور خواهند داشت که برای پوشش مستقیم اخبار به ایران سفر می‌کنند. 

مدیر بخش بین‌الملل سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگو با ایسنا از عرضه 200 اثر از صاحبان فیلم‌ها و تهیه ‌کنندگان سینمای ایران خبر داده است که در بخشهای بلند، کوتاه، مستند و انیمیشن دسته بندی شده‌اند. 

در هفته‌ای که گذشت؛ سردار قاسم سلیمانی نسبت به ساخت فیلمی با محوریت مقاومت و پرداختن به شخصیت وی واکنش نشان داد. 

سلیمانی گلایه خود را طی نامه‌ای به سید سعید حسن‌پور اعلام داشت و ساخت چنین محصولاتی را مانع خدمت کردن خود دانست. 

خبر دیگر از حوزه سینما ، استعفای علی اکبر قاضی نظام عضو شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان بود. وی دلیل این اقدام خود را رفتار حزبی عنوان کرد. 

آهنگساز برنده اسکار که در فیلم "محمد رسول الله" ساخته مجید مجیدی با وی همکاری داشته است، کار با مجیدی را جذاب عنوان کرده است. 

"ای.آر.رحمان" فیلمساز برنده دو جایزه اسکار که مجله "تایم" وی را به عنوان برجسته‌ترین و پرکارترین آهنگساز فیلم سینمای جهان لقب داده است، در فیلم "محمد رسول الله" با مجیدی همکاری داشته و طی مصاحبه‌ای در مورد کار با مجیدی گفته است: 

"عاشق همکاری با مجیدی بودم و ساخت موسیقی فیلم "محمد رسول الله" رویایی بود که محقق شد. همیشه دوست داشتم که در ایران کار کنم اما برنامه زمانی اجازه کار به من نمی‌داد. 

از فیلم‌هایی که "ای.آر.رحمان" در آنها آهنگسازی کرده است می‌توان به فیلم برنده اسکار "میلیونر زاغه نشین"، "147 ساعت"، "باج"، "الیزابت دوران طلایی"، "سرزمین مادری"، "از اعماق دل" و... اشاره کرد. 

این آهنگساز هندی در سال 2009 به عنوان یکی از 100 چهره تاثیر گذار جهان انتخاب شد. 

در این هفته "مازیار میری" به عنوان نماینده جدید کانون کارگردانان در شورای پروانه ساخت حکم گرفت. 

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در نخستین جلسه شورای پروانه ساخت آثار سینمائی این حکم را به "میری" به عنوان نماینده جدید کارگردانان اعطا کرد. 

بهروز افخمی کارگردان فیلم "روباه" که در جشنواره سی‌وسوم حضور داشت، نسبت به شکست "روباه" در گیشه واکنش نشان داد. 

افخمی بیان کرد: فکر می‌کردم "روباه" فیلم پر فروشی شود اما نمی‌دانم چرا کسی برای تماشای این فیلم نمی‌رود. 

کارگردان "روباه" با اعلام اینکه سینمای ایران مرگ مغزی شده است و با کمک دستگاه نفس می‌کشد گفت: تماشاگر سینما سرکوب شده است و تعداد تماشاگران از 71 میلیون به 10 میلیون رسیده است. 


انتهای پیام/ 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار