وزارت بهداشت در هفته گذشته؛

مسمومیت 9 نفر بر اثر مصرف آبمیوه تقلبی/ اعلام اسامی دو محصول غیر مجاز آرایشی و بهداشتی

هفته گذشته جزء هفته های پر سر و صدای وزارت بهداشت بود زیرا 9 نفر در استان کهکیلویه و بویر احمد بر اثر مصرف آبمیوه تقلبی مسموم شدند و این وزارتخانه اسامی دو محصول آرایشی و بهداشتی غیر مجاز را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در هفته گذشته رشید غفاری ، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویر احمد از مسمومیت 9 نفر در اثر مصرف آب میوه تقلبی خبرداد و گفت : مسمومیت این 9 نفر به دنبال مصرف آبمیوه تقلبی اتفاق افتاده است . این آبمیوه ها توسط فردی ناشناس در فضای سبز شهرستان حومه دشت به آنها تعارف شده بود 
ماجرای این مسمومیت ها تنها در همین شهر خاتمه پیدا نکرد و در شهرستان دهدشت نیز مشاهده شد. 

رئیس بیمارستان دهدشت مسمومیت 9 نفر را براثر متادون اعلام کرد. این افراد ابتدا با علائم مسمومیت خوراکی به اورژانس مراجعه کردند اما پس از مدتی تا سطح کاهش هوشیاری پیشرفت کرد. البته این افراد نیز آب میوه ای را مصرف کردند که توسط فردی ناشناس به آنها تعارف شده بود. در این آب میوه ها ماده مخدر متادون وجود داشت و همین ماده سبب مسمومیت آن ها شده بود. 

تولید خمیر مرغ متوقف شد 
در هفته گذشته ماجرای خمیر مرغ در فضای رسانه ای کشور مطرح شد اما این بار خلج ، رئیس سازمان دامپزشکی می گوید: اقدامات سازمان دامپزشکی در خصوص تولید خمیر مرغ قانونی بوده است و نظارت کافی بر روی کارخانه های تحت نظارت این سازمان انجام می شود. هم اکنون تولید آن در کشور متوقف شده است. 

رسول دیناروند ، معاون سازمان غذا و دارو نیز از آلایندگی برخی محصولات خبر داد و گفت : در گذشته برخی محصولات تا 30 درصد آلایندگی داشتند و این مسئله در برخی محصولات کمتر از این مقدار بود. هم اکنون 7 محصول پرمصرف آلایندگی دارد. 

معرفی دو محصول غیر مجاز آرایشی و بهداشتی 
 محمد هاشمی ، سخنگوی سازمان غذا و دارو در هفته گذشته عنوان کرد : انواع فرآورده های کودک شامل شامپو ، صابون و غیره با نام جانسون به همراه انواع ژل ، کرم و غیره با نام clean & clear  محصولاتی هستند که سازمان غذا و دارو آنها را غیر مجاز اعلام کرده است. 
 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار