در حاشیه‌های پزشکی این هفته باشگاه خبرنگاران بررسی شد

پرستارانی که غوره نشده مویز شده‌اند/ فروش داروهای تقلبی در بعضی عطاری‌ها / وزیر بهداشت از وضعیت دندان‌های خود می‌گوید + فیلم

در حاشیه‌های پزشکی پزشکی این هفته باشگاه خبرنگاران که روز گذشته از بخش خبری 20:30 پخش شد به سراغ سوژه‌های عدم رسیدگی به بیماران اورژانس‌های بیمارستانی، پرستارانی که با وجود دانشجو بودن در بیمارستان‌های خصوصی مشغول به کار بودن و فروش داروهای تقلبی در عطاری‌ها، رفتیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ در حاشیه‌های پزشکی این هفته ابتدا سری به اورژانس‌هایی که در آنها خبری از رسیدگی اورژانسی به بیماران نبود زدیم، وضعیت سلامت دندان‌های وزیر بهداشت را جویا شدیم، سری به عطاری‌های متخلف زدیم و درنهایت علت اینکه دانشجویان پرستاری در مراکز خصوصی به عنوان پرستار مشغول به کار شدند را پیگیری کردیم.

عدم رسیدگی به بیماران در اورژانس بعضی بیمارستان های دولتی 
معاون درمان وزارت بهداشت از موظف بودن بخش اورژانس بیمارستان ها در پذیرش و رسیدگی سریع به بیماران خبر داد و گفت: مراکز درمانی مکلف هستند به سرعت برای نجات جان بیماران فارغ از اینکه بیمار پولی پرداخت کنند اقدام به درمان را انجام دهند. اما با مراجعه خبرنگار باشگاه خبرنگاران به بخش اورژانس یکی از مراکز دولتی خلاف این موضوع مشاهده شد. 

آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: عدم رسیدگی به بیماران در بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها خلاف قانون بوده و قابل رسیدگی است. این درحالی است که پیگیری‌های خبرنگار باشگاه خبرنگاران ثابت کرد: بیماران تا زمانی که قبض پرداخت وجه را به صندوق بیمارستان ارائه نکردند معاینه نمی‌شوند. 

*مشکلات دندانی وزیر بهداشت قابل شمارش نیست 

در روز آغاز طرح تحول دهان و دندان خبرنگار باشگاه خبرنگاران به سراغ وزیر بهداشت و سایر متولیان این طرح رفت و از وضعیت سلامت دندان‌هایشان سوال کرد که حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در مورد تعداد دندان‌های کشیده یا پرشده‌اش گفت: قابل شمارش نیست. 

اما دکتر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در خصوص وضعیت دندان‌های خود نیز گفت: حدود ده دندان پرشده دارم ولی هیچ دندان کشیده‌ای ندارم این درحالی بود که تنها یک نفر از مسئولان دستش به دهان و دندانش می‌رسید و وضعیت دندانی خوبی داشت. 

*پرستارانی که غوره نشده مویز شده‌اند

مدیر پرستاری یکی از بیمارستان‌ها می‌گوید بعضی دانشجویان پرستاری در تعدادی از بیمارستان‌های خصوصی به عنوان پرستار مشغول به کار هستند اما دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت این موضوع را تخلف دانست و گفت: دانشجویان پرستاری فقط موظفند زیر نظر مربیان و اساتید در بخش‌های آموزشی برای گذراندن دوران کارورزی فعالیت داشته باشند. 

*عطاری‌هایی که به داروخانه تبدیل شده‌اند/ فروش دارو در عطاری‌ها تخلف است 

پس از پخش گزارش توزیع برخی داروها در عطار‌ی‌ها در هفته گذشته بازرسین وزارت بهداشت به تعدادی عطاری رفتند و میزان زیادی داروهای ترک اعتیاد و کاهش وزن که به صورت تقلبی و غیر مجاز در این مراکز به فروش می‌رسید را جمع‌آوری کردند. 

یک بازرس وزارت بهداشت هشدار داد محل فروش دارو در داروخانه‌است عطاری فقط اجازه فروش گیاه دارویی دارد و در صورت مشاهده یا گزارش تخلف با آن واحد صنفی برخورد جدی خواهد شد. 

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار