مدیر سیاست‌گذاری شورای ملی ایران و آمریکا:

کنگره آمریکا هیچگاه نخواهد توانست از توافق هسته ای ایران جلوگیری کند

جمال عبدی اعلام کرد مخالفت کنگره با تفاهم هسته ای ایران، اعتبار آمریکا و توانایی دولت اوباما را برای اجرای این توافق زیر سوال می برد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جمال عبدی، مدیر سیاست‌گذاری شورای ملی ایران و آمریکا اعلام کرد مخالفت کنگره با تفاهم هسته ای ایران، اعتبار آمریکا و توانایی دولت اوباما را برای اجرای این توافق تضعیف میکند.

به گفته عبدی، "مخالفت کنگره با توافق هسته ای ایران نوعی بی اعتمادی را در عملکرد دولت اوباما و اجرای مفاد این تفاهم تزریق میکند. این اقدام کنگره به نوبه خود اعتبار دولت اوباما و توانایی آن برای ادامه مذاکرات را کاهش می دهد."

وی در ادامه افزود، "در صورتی که درباره توانایی اوباما در رسیدن به یک توافق خوب با ایران شک و تردید وجود داشته باشد، قطعا ایران نیز به دنبال تضمین های بیشتر برای پیشگیری از خطرهای احتمالی خواهد بود. این موضوع میان اعضای 1+5 نیز اختلاف برانگیز خواهد بود."

به گفته عبدی، "این اقدام کنگره قطعا انعطاف مذاکره کنندگان ایرانی را نیز کاهش خواهد داد و به چانه زنی های طولانی تر خواهد انجامید. به نظر من کنگره با توافق نهایی ایران مخالفت نخواهد کرد، اما در صورت مخالفت، اوباما زمان و حمایت های کافی برای وتوی این طرح و تضمین لغو همه تحریم ها علیه ایران را خواهد داشت."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار