والری جارت: طرح اخیر کنگره به معنی شکست توافق با ایران نیست

مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا طرح اخیر کنگره را به معنی شکست توافق هسته‌ای با ایران نمی‌داند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دهیل؛ "والری جارت،" مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا، اطمینان داد طرح تصویب شده در کنگره این کشور،  توافق هسته‌ای را با ایران تضعیف نمی‌کند.

"والری جارت" متولد شیراز است و رئیس جمهور آمریکا مسائل مهم مرتبط با ایران را با او درمیان می‌گذارد. نمایندگان کنگره آمریکا سه‌شنبه این هفته موضوع تفاهم هسته‌ای لوزان را مورد بررسی قرار دادند. آنها طرحی را تصویب کردند که  امکان لغو تحریم های اقتصادی ایران را تا 30 روز پس از رسیدن به توافق نهایی ممنوع می‌کند.

"والری جارت" در این خصوص نگران نیست. وی تصریح کرد: تصویب این طرح هیچ تهدیدی برای توافق هسته‌ای با ایران محسوب نمی‌شود. "جان کری" اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای  را در اختیار سناتورها قرار داد. آگاه سازی نمایندگان کنگره و رفع ابهامات آنها جزئی از وظایف وزیر امور خارجه است و "جان کری" به خوبی از عهده این مسئولیت برآمد.

او در ادامه افزود: تعامل مناسب کاخ سفید با کنگره موجب شد ممنوعیت 60 روزه رفع تحریم های اقتصادی ایران به 30 روز کاهش یابد. همچنین پیشنهاد "باراک اوباما" برای امضای توافق هسته‌ای نهایی با ایران از سوی نمایندگان وتو نشد. در این شرایط امیدواری ما برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای در ماه ژوئیه(خرداد 94) بیشتر شده‌است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار