جیمز بیکر: باید ایران را در توافق نهایی محدودتر کنیم

"جیمز بیکر،" وزیر امور خارجه سابق آمریکا، خواستار محدود کردن ایران در توافق هسته‌ای نهایی شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه صهیونیستی آروتز شوا؛ "جیمز بیکر،" وزیر خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری "جورج بوش" بود و از مخالفان سرسخت امضای توافقنامه هسته‌ای نهایی با ایران محسوب می‌شود.

"جیمز بیکر" مدعی شد تا زمانیکه ایران بر لغو کامل و یک مرحله‌ای تحریم های اقتصادی تاکید می‌کند نباید توافقنامه نهایی را با این کشور امضا کرد. وی در این باره گفت: سوء‌تفاهم آشکاری در تفاهم هسته‌ای لوزان بوجود آمده است. نباید قبل از امضای توافق نهایی شتاب‌زده عمل کرده و شرایط انجام فعالیتهای هسته‌ای را برای ایران آسان کنیم.

"بیکر" در ادامه افزود: مقامات ایران نکات مورد توجه خود را از تفاهم لوزان برداشت کرده‌اند. آنها درخواست لغو تمام تحریم ها را در یک مرحله ارائه داده‌اند؛ اما در آمریکا کسی موافق این پیشنهاد نیست. ما خواهان لغو تدریجی تحریم ها فقط در صورت مشاهده اجرای مفاد توافقنامه نهایی از سوی ایران هستیم. اگر ایران بر خواسته خود پافشاری کند به هیچ توافق هسته‌ای دست پیدا نمی‌کنیم. 

"بیکر" همچنین مدعی شد: تجربه نشان داده است ایران کشوری قابل اطمینان نیست. به همین دلیل باید درتوافق نهایی همه جوانب را در نظر داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار