درخواست رئیس انجمن فیزیوتراپی از وزارت بهداشت:

راه اندازی دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی دنبال شود

ابراهیمی گفت: هم اکنون راه اندازی دکتری حرفه‌ای رشته فیزیوتراپی به طور کامل لغو شده و ما در معاونت آموزشی وزارت بهداشت درخواست و دلیل این موضوع مجددا دنبال شد.

اسماعیل ابراهیمی، رئیس انجمن فیزیوتراپی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ضرورت راه اندازی دکتری حرفه ای رشته فیزیوتراپی در زمان دولت گذشته به تصویب رسید و بیان شد که جامعه ما نیز مانند تمام جهان بر خدمات دکتری حرفه ای رشته فیزیوتراپی نیاز داریم.

وی افزود: دکتری حرفه ای رشته فیزیوتراپی در کشورهای مختلف از جمله آمریکا راه اندازی شده است زیرا این مسئله می تواند دانش حرفه ای فیزیوتراپیست ها را افزایش دهد.

رئیس انجمن فیزیوتراپی در خصوص وضعیت راه اندازی دکتری در دولت جدید بیان داشت: قرار بود برنامه آموزشی رشته فیزیوتراپی در دولت جدید به تصویب برسد اما هم اکنون راه اندازی این دوره آموزشی رشته فیزیوتراپی به طور کامل ملغی شد و در معاونت آموزشی وزارت بهداشت راه اندازی این مقطع به طور کلی زیر سوال رفت .

ابراهیمی ادامه داد: راه اندازی دکتری حرفه ای فیزیوتراپی می تواند به ارتقای دانش فنی فیزیوتراپیست ها و ارتقای خدمات آموزشی این رشته کمک کند، امیدواریم در زمان معاونت جدید آموزشی وزارت بهداشت، دکتری حرفه ای رشته فیزیوتراپی اجرایی شود، برگزاری این دوره هیچگونه دست اندازی به دیگر رشته های پزشکی نیست.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.