رئیس انجمن فیزیوتراپی خبر داد

بی توجهی به فیزیوتراپیست‌ها در اجرای طرح تحول سلامت

ابراهیمی گفت: متخصصین رشته فیزیوتراپی نقشی در طرح تحول سلامت ندارند و به فعالیت آن‌ها بی توجهی شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اسماعیل ابراهیمی رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی، در نشست خبری کنگره فیزیوتراپی افزود: زندگی با تکنولوژی جدید بیشتر افراد در حال رشد تأثیر می‌‌گذارد و تغییرات آن در بدن وی ماندگار می‌شود. 
 
وی افزود: فرد حداکثر پس از 17 دقیقه موقعیت خود را در هنگام استفاده از سیستم‌های الکترونیک تغییر دهد این زمان به خصوص برای موقعیت فرد در حالی که نشسته و به سمت جلو خم شده توصیه می‌شود. در کشورهای پیشرفته کودکان موقعیت نشسته خود را هر 15 دقیقه یکبار تغییرمی‌دهند در صورتیکه این مسئله در آموزش و پرورش را مشاهده نمی‌شود. 

رئیس انجمن فیزیوتراپی در خصوص دستگاههای توانبخشی عنوان کرد: پس از انقلاب تعداد متخصصین فیزیوتراپیست افزایش پیدا کرده اما این تعداد هنوز هم کافی نیست همراه با افزایش فیزیوتراپیست‌ها، بسیاری از گروه‌های مهندسی پزشکی و توانبخشی دستگاههای این رشته را ساخته و هم اکنون بسیاری از دستگاهها در داخل کشور تولید می‌شود. 
 
ابراهیمی ادامه داد: با توجه به درآمد فیزیوتراپیست‌ها تهیه دستگاههای داخلی این رشته نیز برای متخصصان آن گران تمام می‌شود و هم اکنون تعرفه واقعی برای فیزیوتراپی وجود ندارد و وزارت رفاه و بهداشت در این خصوص به ما کمکی نکردند مشکل اصلی ما این است که وزارت بهداشت و جامعه پزشکی نسبت به فیزیوتراپیست‌ها خیلی منصفانه عمل نکرده است تا حدی که متخصصین این رشته نقشی در طرح تحول سلامت برای فیزیوتراپی ایفا نکردند و در کتاب ارزش نسبی خدمات، تعرفه فیزیوتراپی درزیر مجموعه طب فیزیکی قرار می‌گیرد و باید تعرفه متخصصین این رشته با فیزیاتریست‌ها برابری کند. 
 
وی در خصوص مسئولیت فنی فیزیوتراپیست‌ها در کلینیک‌های فیزیوتراپی‌ تصریح کرد: ممکن است فیزیاتریست‌ها اطلاعاتی پیرامون فیزیوتراپی داشته باشند اما این مسئله به آنها مجوز نمی‌دهد که کار فیزیوتراپی انجام دهند یا مسئولیت فنی فیزیوتراپی را در کلینیک‌های این رشته بر عهده بگیرند. 



انتهای پیام/ 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار