بازرس انجمن جراحان ارتوپدی ایران:

برای تعیین واقعی ارزش نسبی خدمات پزشکی از استانداردهای جهانی کمک گرفته شود

باقری با بیان اینکه برای تعیین واقعی ارزش نسبی خدمات پزشکی باید از استانداردهای جهانی کمک گرفته شود، گفت: در کشور ما هر گروه پزشکی براساس تعامل خود با دولت و بدون حضور متخصصین تعرفه‌گذاری کردند.

فرشید باقری، بازرس انجمن جراحان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات پزشکی تعیین کننده برای انواع خدماتی است که در حوزه‌های مختلف پزشکی انجام می‌شود مانند عمل‌های جراحی مغز، قلب، چشم و غیره لذا مفهوم دقیق ارزش نسبی مقایسه رشته‌های مختلف پزشکی با یکدیگر است و ارزش مادی آن‌ها نست. 
 
وی افزود: باید گرو‌ه‌های حرفه‌ای و متخصص در قالب تیم‌های ارائه کنندگان خدمت حضور یافته و با توجه به فاکتورهای شناخته شده و از پیش تعیین شده به بررسی این حوزه‌ها بپردازند و اختلاف ارزش نسبی حوزه‌های مختلف پزشکی را با یکدیگر مقایسه کنند. 

باقری در ادامه اظهار کرد: اگر اقدامات فوق به درستی صورت گیرد ارزش نسبی واقعی به دست خواهد آمد زیرا در کشور ما هر گروه پزشکی براساس تعامل خود با دولت و بدون حضور متخصصین تعرفه‌گذاری کردند. 
 
وی عنوان کرد: اگر افراد تصمیم گیرنده با نظری در استانداردهای مشابه سایر کشور‌ها این تعرفه‌ها را مشخص کنند مسلما رضایت بخش‌تر خواهد بود چرا که در سایر کشور‌ها گروه‌های حرفه‌ای سال‌ها به مناظره پرداخته و این تعرفه‌ها را تعیین کردند. 
 
وی با تأکید بر اهمیت نقش تعیین استاندارد‌ها بر سلامت مردم خاطرنشان کرد: اگر این استاندارد‌ها به درستی تعیین شود سلامت افراد جامعه را در پی خواهد داشت در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت افراد جامعه از سلامت کامل برخوردار شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار