شیراز میزبان روز جهانی حفاظت از بناها

مراسم بزرگداشت روز جهانی حفاظت از بناها (29 فروردین) با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و ایکوم ایران امروز شنبه در شیراز برگزار شد.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، احمد محیط طباطبایی قائم مقام ایکوم ایران امروز شنبه این خبر را اعلام و تصریح کرد که بازدید از بافت تاریخی شهر شیراز از بخش زندیه تا قاجار با برخی از اعضای ایکوم ، مرمت گران پیشکسوت ، فعالان حوزه میراث فرهنگی شیراز صورت گرفت.

او افزود : بعد از ظهر امروز نیز نشست پرسش و پاسخ با موضوع بافت تاریخی با حضور دانشجویان معماری در خانه موزه مشکین فام شیراز برگزار  می شود.

قائم مقام ایکوم در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار سایت پژوهشگاه (richt.ir)گفت:به دلیل آسیب های زیادی که در سالهای اخیر به بافت تاریخی شهر شیراز وارد آمده این شهر برای برگزاری مراسم روز بزرگداشت حفاظت از بنا ها انتخاب شده است.

محیط طباطبایی افزود : اجرای طرح حرم تا حرم در امامزاده احمد بن موسی(ع) "شاهچراغ" و ساخت هتل در نزدیکی مجموعه زندیه که در فهرست ثبت جهانی است از شاخص ترین معضلاتی به شمار می رود که بافت تاریخی شهر شیراز را تهدید می کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار