اولین دوره مسابقات ملی روبات آبزیان در واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود

رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی واحد علوم و تحقیقات خبر داد: اولین دوره از مسابقات روبات آبزیان اسفند ماه سال جاری در واحد علوم و تحقیقات برگزار مي‌شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر امیرحسین جاوید دبير مسابقات ملي روباتيك آبزيان گفت: اين مسابقه در دو محور برگزار مي‌شود، بخش طراحی این مسابقات اواخر شهریور ماه برگزار می‌شود و تیم‌هایی که موفق به کسب امتیازهای لازم در این مرحله شوند، به بخش ساخت این رقابت‌ها که اواخر اسفندماه سال جاري برگزار مي‌شود، راه خواهند يافت.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات روبات آبزیان هوشمند با هدف آشنایی و یادگیری تیم‌های شرکت کننده نسبت به شناخت علوم حاکم بر روبات‌های زیر آبی و مکانیزم حرکت موجودات زنده دریایی و استفاده از سیستم‌های پیشرفته کنترلی براي هدایت، مسریابی خودکار و تعیین مسیر بهینه در روبات‌های زیر آبی ساخته شده است.

جاوید نهادینه کردن دانش و فناوری طراحی و ساخت روبات آبزیان هوشمند در کشور، آشنایی عملی و تمرین مهارت‌های گروهی در قالب تیم‌های شرکت کننده و فعال كردن استعدادهای نهان در زمینه روبات آبزیان هوشمند را از اهداف اين مسابقه عنوان كرد.




انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار