صبح امروز برخی از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی، اعتراض خود را مبنی بر ادغام این دانشگاه با دانشگاه خوارزمی را در مقابل درب مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی به دلیل ادغام دانشگاه خود با دانشگاه خوارزمی تاکنون بیش از سه بار تجمع اعتراض آمیز داشته‌اند، در مقابل دانشگاه علوم اقتصادی، وزارت علوم، و این‌بار مجلس شاهد حضور تجمع اعتراض آمیز این دانشجویان بوده است. 

بنابراین گزارش، بیش از 400 نفر از دانشجویان معترض صبح امروز تجمع اعتراض آمیز خود را در مقابل مجلس در حالی آغاز کردند که خواستار رسیدگی به مشکلات خود و عدم ادغام دو دانشگاه علوم اقتصادی و خوارزمی با نمایندگان مجلس شده‌اند. 

بر اساس این گزارش، صبح دیروز دانشجویان معترض طی دیدار با محمد فرهادی وزیر علوم مشکلات و اعتراضات خود را مبنی بر عدم ادغام دو دانشگاه بیان کردند ولی صحبت‌های وزیر علوم نتوانست آنها را قانع کند، به همین دلیل صبح امروز در مقابل مجلس تجمع دوباره‌ای را به راه انداختند، البته این دانشجویان تنها خواستار لغو ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه خوارزمی هستند. 


در ادامه این گزارش آمده است، بالاخره بعد از گذشت چند ساعت فیاضی و هروی دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات طی جلسه‌ای به صورت حضوری با دانشجویان معترض برگزار کردند که در ابتدای این جلسه دانشجویان مدارک مستند و قانونی در رابطه با تاسیس دانشگاه علوم اقتصادی ارائه دادند و بیان کردند که روند تاسیس این دانشگاه کاملا قانونی است. 

بعد از بررسی، نمایندگان مجلس متقاعد شدند که دو شیوه یعنی شیوه تاسیس دانشگاه علوم اقتصادی و ادغام آن با دانشگاه خوارزمی با یکدیگر متناقض است.

بر اساس این گزارش، در نهایت مقرر شد در روز سه شنبه اول اردیبهشت ماه برخی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با دانشجویان جلسه‌ای در رابطه با پیگیری نهایی ادغام دو دانشگاه داشته باشند. 





انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
از نمایندگان مجلس خواستار گرفتن حق مان از وزارت علوم هستیم.