حجت الاسلام زائری به مرور ادبیات سیاسی امام (ره) می‌پردازد

این هفته مستند «عصر خمینی» با موضوع ادبیات سیاسی امام راحل (ره) از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ انقلاب اسلامی ایران به عنوان پدیده ای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارای ریشه های عمیق دینی است هرچند بسیاری از اندیشمندان سیاسی معاصر این بعد حقیقی آن را درک نکرده و زمینه های ایجاد آن را به دیگر عوامل نسبت می دهند.

با این حال بنیان گذار این نهضت کبیر آن را نه از آن خود، بلکه از آن ملت ایران و به عبارتی برآمده از اعتقادات دینی و فطری مردمی معرفی کرده که برای رسیدن به آزادی و استقلال در چارچوب دین اسلام قیام کردند و موفق به پیروزی بر سلطه داخلی و استکبار خارجی شدند.

مجموعه مستند و گفت وگو محور «عصر خمینی» که به بررسی گفتمان انقلاب از صحیفه امام خمینی(ره) اختصاص دارد در هر قسمت با حضور یکی از کارشناسان سیاسی یا شخصیت هایی که از نزدیک در جریان اقدامات انقلابی امام(ره) بوده اند به واکاوی اندیشه های آن بزرگ مرد تاریخ می پردازد.

در این قسمت حجت الاسلام زائری به مرور ادبیات سیاسی امام (ره) از ابتدای قیام تا زمان رحلت خواهد پرداخت.

در کلام این کارشناس سیاسی و اجتماعی و سخنرانی های آرشیوی پخش شده، اهمیت به مردم و تکیه بر نیروی آنها از بارزترین ویژگی های ادبیات و تفکر عنوان می شود.

عصر خمینی کاری است از محمدرضا رضائیان که این هفته دوشنبه ساعت 17 و تکرار آن همان شب ساعت 22 و روز بعد ساعت 8 و 12 از شبکه افق پخش خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار