آیت‌الله خاتمی:

آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد/تعلیق عمره را به راحتی لغو نکنید

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: باید شورایی از نخبگان و علمای جهان اسلام اداره حرمین شریفین را به دست بگیرند و این جنایتکاران را خلع کنند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر دوشنبه در تجمع استادان و طلاب حوزه‌های علمیه در حمایت از مردم یمن که در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد اظهار کرد: مراسم باشکوه امروز در مدرسه فیضیه از سوی طلاب، فضلا، شورای عالی حوزه‌های علمیه، مدیریت حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه به پاس همدلی و همراهی و همدردی با مسلمانان مظلوم یمن برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مدرسه علمیه جمع شدیم تا به مردم یمن بگوییم که ما خود را در رنج شما شریک می‌دانیم و حداقل کاری که از دست ما بر می‌آید این اجتماع و اعلام حمایت از شما مجاهدان فی سبیل الله است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این اجتماع ۶ پیام برجسته دارد، اظهار کرد: اولین پیام اجتماع استادان و طلاب حوزه‌های علمیه پیام دینی و مکتبی است.

وی ادامه داد: در طول ۳۶ سال انقلاب اسلامی، هر جا مسلمانان دچار بحران و مشکل می‌شدند حوزه علمیه با آنها همدردی داشته است که حمایت از مظلومان فلسطین و بوسنی و هرزگوین از جمله آنهاست.

آیت‌الله خاتمی گفت: مکتب ما می‌گوید ما یک امت واحده هستیم و قرآن کریم به ما می‌گوید در برابر رنجی که بر مسلمانان در هر جای عالم وارد می‌شود سکوت نکنیم.

دولت انگلیسی عربستان سعودی جانی است

وی پیام دوم این اجتماع را برائت از جنایتکاران بیان کرد و افزود: این صحنه دو جنایتکار دارد؛ یک جنایتکار مباشر صحنه و دیگری همراهان این جانی هستند. جانی مباشر دولت انگلیسی عربستان سعودی است دولتی که طبق نص تاریخ اصل و مکتبی که بر آن کشور حاکم است ساخته و پرداخته انگلیسی‌هاست.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: از روز اولی که اینها سرکار آمدند با وحشی گری و کشتار بی‌رحمانه کارشان را آغاز کردند. کشتارهای بی‌رحمانه‌ای که حتی به نجف و کربلا هم رسید و این جانیان در کربلا جوی خون راه انداختند.

امام جمعه موقت تهران معتقد است که حکومت آل سعود در طول حکومت ننگین خود، لبه تیغ هجمه‌اشان اسلام ناب محمدی بوده است.

آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند

وی با بیان اینکه آل سعود از اول لیاقت اداره حرمین شریفین را نداشت تاکید کرد: آنها به دروغ خود را خادم الحرمین الشرفین می‌دانند، در حالی که اینها خائن الحرمین شریفین هستند و در پرونده اینها همراهی با رژیم صهیونیستی وجود دارد.

وی با بیان آیه ۳۴ سوره انفال اظهار کرد: قرآن می‌گوید اینها لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند.

آیت الله خاتمی گفت: فرمایش سال ۶۶ امام راحل را باید مورد توجه قرار داد که باید شورایی از نخبگان و علمای جهان اسلام اداره حرمین شریفین را به دست بگیرند و این جنایتکاران را خلع کنند.

تعلیق عمره را به راحتی لغو نکنید

وی با تقدیر از اقدام ارزشمند دولت در تعلیق سفره عمره گفت: بایستی این تعلیق علاوه بر مجازات آن دو جنایتکار، تا زمانی که موانع زیارت زائران برطرف شود ادامه داشته باشد.

به گفته امام جمعه موقت تهران سعودی‌ها حق ندارند مانع زائران ما و زیارت نامه خواندن در بقیع شوند، این فضولی‌ها به آنها نرسیده و نباید کوچکترین تعرضی به روحانیون کاروان‌های ما داشته باشند.

آیت‌الله خاتمی گفت: درخواست ما این است که به راحتی تعلیق عمره را لغو نکنند. ملت ما ملت عفیف و محترمی است و جانش با عزت گره خورده است. به چه حقی چند انسان عوضی در بقیع به زائران ما اهانت می‌کنند؟

وی با تشریح بخشی از جنایات آل سعود اظهار کرد: آنها تاکنون دو هزار و ۶۹۶ نفر را کشته‌اند که ۹۹۶ نفر آنها کودک و ۱۵۵ نفر زن بودند و ۴ هزار و ۱۹۲ نفر را مجروح کردند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری تخریب ۳۴۵ مجتمع مسکونی، ۲۲۹۸ منزل، ۱۵۱ محل کسب و کار، ۱۲۰۰ مرکز دولتی، ۱۱ جایگاه سوخت، ۳۵ تانکر سوخت رسان و ۷۲ مدرسه را از دیگر جنایات آل سعود در یمن اعلام کرد و گفت: صهیونیست‌ها در غزه همین طور عمل می‌کردند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به آل سعود اظهار کرد: شرمتان باد که اینچنین به اسم خادم الحرمین کار می‌کنید.

می‌جنگیم، می‌میریم، سازش نمی‌پذیریم

وی با بیان اینکه آمریکای جنایتکار در راس حامیان این جنایت‌ها قرار دارند، گفت: جنس مخالفت آمریکا با انقلاب یمن از جنس مقابله با انقلاب مردمی ماست و به فضل خدا آمریکا تا امروز در ایران شکست خورده است و در یمن هم شکست خواهد خورد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: این روزها از اظهارات آمریکایی‌ها بر می‌آید که در پی تحقیر این ملت عاشورایی و کربلایی هستند و من از زبان شما می‌گویم و یقین دارم مذاکره کنندگان ما از جنس این ملت هستند ولی شعا ما این است که «می‌جنگیم، می‌میریم، سازش نمی‌پذیریم.»

وی گفت: از اظهارات اوباما و کنگره استفاده می‌شود که اینها از تحقیر این ملت لذت می‌برد ولی بدانند که خودشان بازنده هستند.

وی با اشاره به اظهارنظرهای برخی مسئولان آمریکا مبنی بر اینکه گزینه نظامی علیه ایران روی میز است اظهار کرد: ملت ما در هشت سال دفاع مقدس با شما و ۱+۵ می‌جنگید و دیدید که دست از پا درازتر شما مجروح شدید و صحنه را ترک کردید.

نگاه چپ به ایران کنند انقلابیون جهان تمام منافع آنها را به خطر می‌اندازند

وی تاکید کرد: تفکر انقلاب اسلامی در سراسر دنیا جا باز کرده و به صراحت می‌گویم اگر بخواهید به ایران اسلامی نگاه چپ داشته باشید انقلابیون جهان تمام منافع شما را در کل دنیا به خطر خواهند انداخت.

وی دلسوزی و کمک را پیام سوم این اجتماع دانست و  تاکید کرد: ما نسبت به کشورهای دیگر مشورت می‌دهیم ولی دخالت نظامی در این کشورها نداریم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دروغ پردازان بین المللی و همراهانشان مدام می‌گویند ایران در یمن دخالت نظامی دارد، به نمونه‌ای از این دروغ پردازی اشاره کرد و گفت: در یکی از شب‌های ایام فاطمیه که روضه‌ای با حضور مقام معظم رهبری برگزار شد من و سردار قاسم سلیمانی با هم از روضه بیرون آمدیم و دیدیم که بی بی سی اعلام کرد که هم اکنون حاج قاسم سلیمانی وارد یمن شد. با این دروغ پردازی می‌خواهند ایران را به دخالت نظامی در یمن محکوم کنند.

وی با تشریح پیام چهارم این اجتماع گفت: این طلاب و بزرگانی که این همایش باشکوه را برگزار کردند به دنیا و داخلی‌های ملعون می‌گویند که این همان دست مخملی چدنی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند.

این استاد حوزه ادامه داد: در طول سالیان اخیر برخی قلم‌زنان مزدور در پی بزک کردن چهره آمریکا بودند دیدیم تحلیل‌های شما اگر نگویم خائنانه و مزدورانه، دروغ درآمده و دنیا دیدند که آمریکا به جای حمایت از مردم مظلوم از ظالمان حمایت می‌کند بنابراین این شعار برهانی مردم ایران است که مرگ بر آمریکا.

راه‌حل بحران یمن استقامت مجاهدان یمن است

وی استقامت را پیام پنجم این اجتماع بیان کرد و افزود: راه حل بحران یمن استقامت مجاهدان یمن است که تاکنون موفق بودند. سعودی‌ها می‌گفتند یک هفته‌ای کار را تمام می‌کنند اما قهرمانان یمن سه هفته مقاومت می‌کنند و سعودی‌ها جرات ندارند نیروی زمینی خود را پیاده کنند چون نیروهای زمینی آنها نابود می‌شود.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: انصارالله اعلام کرده که یک میلیون رزمنده پای کار دارد و در مدت کوتاهی این یک میلیون را به چهار میلیون خواهد رساند. میوه شیرین این استقامت پیروزی است.

این عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه استقامت ملت ایران هم جواب داده، جواب می‌دهد و جواب خواهد داد به مذاکرات آینده اشاره کرد و گفت: در دو سه ماه آینده باید دنیا هم استقامت ملت ایران را ببیند و هم وحدت باشکوه ملت را.

وی آخرین پیام این اجتماع بزرگ را وحدت دانست و افزود: در میدان رزم، وحدت یک ضرورت است.  وحدت خود را در برابر دشمنانتان حفظ کنید که شما پیروز هستید.

در این اجتماع که آیت‌الله مرتضی مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آیت‌الله سیدمحمد غروی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم و جمعی از استادان و طلاب حوزه‌های علمیه برگزار شد، شرکت‌کنندگان با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود جنایات حکومت عربستان در یمن را محکوم کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: خاتمی ، یمن ، عربستان ، قم ، طلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار