عناوین کلیشه‌ای تکواندو با سرمربیگری پایدار زوار

نوجوانان تکواندو این بار هم با سرمربیگری محمدرضا زوار عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را بدست آ‌وردند، عنوانی که با یک مربی تکرار شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران در هشتمین دوره پیکارهای قهرمانی آسیا با کسب دو نشان طلا، چهار نقره و یک برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید. این در حالی است که کره‌ای‌ها با هفت مدال طلا و سه نقره قهرمان شدند و فاصله زیادی با ایران ایجاد کردند. البته چین تایپه میزبان هم با یک طلا، یک نقره و چهار برنز عنوان سوم را بدست آورد.

بعد از خروج فرجام دانش سرمربی پیشین تیم ملی نوجوانان که سال‌ها با این تیم صاحب موفقیت شده بود و البته در آن‌ سال‌ها نیز نوجوانان نایب قهرمان بودند، محمدرضا زوار دستیار دانش و سرمربی چند دوره تیم نیروهای مسلح ایران، به عنوان سرمربی جدید تیم ملی نوجوانان برگزیده شد.

در این مدت فدراسیون تکواندو مربیان مختلفی را در کنار زوار در مسابقات گوناگون برون مرزی شرکت داد، با این حال سرمربی تیم ملی نوجوانان بعد از جدایی دانش، تغییر نکرد. فراموش نشود تیم زوار در رقابت های سال 2010 مکزیک عنوان قهرمانی جهان را بدست آورد.

کسب عناوین مختلف توسط تیم دانش با گلایه‌ بی مهری مسئولان در تقسیم پاداش به مربیان همراه شد و در آن مقطع باعث جدایی این مربی شد. او بعد از این اتفاقات هرگز به تیم ملی نوجوانان بازنگشت. حالا هم بعد از کسب عناوین مختلف توسط تیم زوار زمزمه‌های گلایه این مربی هم شنیده می‌شود، به طوری که او در یکی از رسانه‌ها اعلام کرده است که "تبریک خشک و خالی به درد نمی‌خورد!"

در کنار این موارد کارشناسان تکواندو معتقدند؛ وقت آن رسیده تکواندو ایران در بخش نوجوانان به فکر کسب سکوی اولی باشد و در نایب قهرمانی غوطه ور نشود.


سال‌هاست نوجوانانی زیر نظر زوار در مسابقات المپیکی، جهانی و آسیایی شرکت می‌کنند و نایب قهرمان هستند. البته نتایج تکواندو کاران نوجوان در بازیهای المپیکی قابل توجه است. البته قبل از حضور تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا در این دوره عده‌ای نیز نسبت به غیبت زوار به عنوان مربی در لیگ‌های پایه معترض بودند.

با وجود پیشرفت در تکواندو نوجوانان دختر، باید این نکته را هم  مدنظر قرار داد که تغییرات گسترده در تیم‌های ملی این رده سنی و مشکلات مالی مختلفی که در راه برپایی برنامه‌های تدارکاتی نوجوانان وجود دارد نباید انتظارات را از کادر فنی تیم ملی بالا برد.

در بخش نوجوانان دختر در مسابقات قهرمانی آسیا، ایران با 2 مدال طلا، سه نقره و 2 برنز نایب قهرمان قاره شد و تیم مدعی چین تایپه را پشت سر گذاشت.

حال باید دید فدراسیون پرامید تکواندو در بخش سرمایه انسانی و مدال آوری چه تمهیداتی برای پیشرفت آینده نوجوانان در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، ایران ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.