معاون پژوهشی وزیر علوم:

آمادگی واگذاری فعالیت برای مقابله با تقلب به انجمن‌ها وجود دارد

احمدی گفت: هم اکنون آمادگی واگذاری سیاست‌های فناوری و مقابله با تقلب به انجمن‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در نشست رؤسای انجمن‌های علمی ایران که در سالن همایش‌های وزارت علوم برگزار شد، افزود: بحث پایش و نگرش نو را آغاز کردیم و هم اکنون تعداد قابل توجهی انجمن علمی در کشور داریم که بحث پایش مستمر یکی دیگر از فعالیت‌های اساسی ما است. 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا برای مشکلات ساختاری باید کمک کنیم یکی از فعالیت‌های اولیه ما به نظام عضو‌گیری به دانشگاه‌ها برمی‌گردد که این امر ابلاغ شده و اساتید و دانشجویان حق عضویت دارند و دفاتری را به تناسب موضوعیت آن‌ها تشکیل داده‌ایم. 

معاون پژوهشی وزارت علوم به کمبود اعتبارات اشاره کرد و گفت: هم اکنون تعداد انجمن‌های علمی در کشور زیاد است و شاهد کمبود اعتبارات در این زمینه هستیم و به همین دلیل برخی از وظایف را در اختیار پارک‌ها قرار داده‌ایم. 

احمدی تصریح کرد: در قسمت بررسی نشریات و ارزیابی نشریات که در داخل خود وزارت علوم این فعالیت‌ها صورت می‌گیرد هم اکنون حضور انجمن‌ها به صورت جدی در این قسمت را شاهد هستیم و همین امر یعنی حضور انجمن‌ها در کمیسیون شورای عتف نیز فعالیت دارد. 

وی در ادامه به سال جهانی نور اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولیت برگزاری مراسم سال جهانی نور را به یکی از انجمن‌ها واگذار کردیم بنابراین اعتقاد ما این است که این همفکری و هماهنگی در تصمیم سازی و نقش آفرینی در سیاست جدید و سوق دادن به کمک انجمن‌ها را داشته باشیم. 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون این آمادگی از سوی وزارت علوم وجود دارد که سیاست‌های علم و فناوری و مقابله با تقلب‌ها را به انجمن‌ها واگذار کنیم. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار