شهرکرد؛

بررسی علت شیوع بیماری گوارشی در استان چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری از پیگیری جدی و با اولویت مشکل و علت بیماری گوارشی شایع شده بین مردم این استان از سوی مراکز و دستگاههای مسئول خبر داد.

بررسی علت بیماری مشکوک گوارشی در استان چهارمحال و بختیاریبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد: در پی مراجعه 2 روز اخیر تعدادی از شهروندان استان چهارمحال و بختیاری به دلیل شکایت از بیماری شبیه مسمومیت با مشکلات گوارشی شامل تب، دل درد، اسهال و تهوع به مراکز درمانی در برخی شهرها و روستاها و بویژه شهرهای شهرکرد و بروجن، این موضوع که سبب ایجاد نگرانی و بروز شایعاتی در بین مردم شد، از سوی مراکز و دستگاههای مسئول مورد بررسی قرار گرفت.

قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری در بازدید از اورژانس بیمارستان هاجر (س) شهرکرد گفت: عامل این بیماری، باید هر چه سریع‌تر مشخص و راهکارهای لازم برای مقابله با آن پیش بینی و اتخاذ شود.

وی با تأکید بر ضرورت اولویت دهی به روند درمانی و پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری، افزود: روند درمانی افراد مبتلا شده به این بیماری مشکوک، در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: تاکنون 54 نفر از مردم نقاط مختلف استان، به این بیماری گوارشی، مبتلا شده‌اند.

دکتر مرتضی هاشم زاده افزود: علت این بیماری در حال بررسی و تا 48 ساعت آینده اعلام می شود.

وی گفت: بر اساس آزمایش‌های انجام شده میکروبی و شیمیایی، آب آشامیدنی شهرکرد مرکز این استان، سالم و فاقد هر گونه آلودگی است.

دکتر هاشم زاده با بیان اینکه بیماری شایع شده، تاکنون هیچ عارضه جدی و یا تلفات جانی نداشته است، گفت: این بیماری، تنها مختص چهارمحال و بختیاری نبوده و در برخی استان‌های دیگر کشور و حتی استان‌های همجوار هم مشاهده شده است.  


پيگيري روند درمان افراد مبتلا به بيماري گوارشي

  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: روند درمانی افراد مبتلا به این بیماری، با موفقیت پیگیری می شود.

در شایعه منتشر شده در فضای مجازی و پیامک ها، علت این بیماری، آلودگی آب آشامیدنی شهرکرد بیان شده بود که این شایعه، به صورت جدی از سوی مسئولان و دستگاه های ذیربط، دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب استان، رد و سلامت کامل آب آشامیدنی این شهر تأیید شد.
این شایعه که در پی کدورت و گل آلود شدن آب بخشی از شبکه آب آشامیدنی شهرکرد به دلیل بارندگی های اخیر منتشر شد، سبب ایجاد نگرانی برای مردم گردید.
انتهاي پيام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.